پست برق GIS  کیانشهر در اهواز وارد مدار شد

پست برق GIS کیانشهر در اهواز وارد مدار شد

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پست 132 به 33 کیلوولت GIS کیانشهر در اهواز برق‌دار و وارد مدار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: عملیات احداث پست 132 به 33 کیلوولت GIS کیانشهر به ظرفیت 50 مگاولت آمپر به پایان رسید و برق‌دار شده است.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پست برق فوق توزیع یک هزار و 630 میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: پست برق GIS کیانشهر، اولین پست از مجموعه‌ پست‌های GIS طرح مقابله با ریزگردها در استان خوزستان بوده که به بهره‌برداری رسیده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: این پست یکی از 15 پست GIS این شرکت است که برای توسعه شبکه برق استان طراحی و برنامه ریزی شده (طرح توسعه و پایداری) و در مقابل شرایط نامساعد جوی مانند گرد و غبار و آلودگی‌های صنعتی مقاوم هستند.
دشت‌بزرگ تصریح کرد: بهره‌برداری از پست 132 به 33 کیلوولت GIS کیانشهر، باعث ایجاد ظرفیت جدید جهت کاهش محدودیت و جلوگیری از خاموشی گسترده و متعادل سازی و کاهش بارگیری از پست‌های پربار کیان‌آباد، کیانپارس و توحید در در شهر اهواز خواهد شد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تجهیزات این پست‌های GIS تحت لیسانس شرکت ABB سوئیس است که برای اولین بار در کشور توسط شرکت سرو نیروی شیراز ساخته شده و اولین پست‌های آن توسط برق منطقه‌ای خوزستان خریداری و در حال نصب و راه اندازی هستند.
بر اساس این گزارش، از مهرماه 1400 تاکنون با احتساب ظرفیت فوق 605 مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه تحت نظارت این شرکت در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد.
گفتنی است، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای خوزستان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات