بازگشایی گره ترافیکی با مسیرگشایی خیابان شهید علیپور

بازگشایی گره ترافیکی با مسیرگشایی خیابان شهید علیپور

به گزارش شهریار، ترافیک و گره‌های پر پیچ و خم آن حالا مثل هر کلانشهر دیگری برای تبریز هم یار آشنایی شده است. یار آشنایی که حالا هر روز شهروندان بخش زیادی از اوقات خود را پشت سد ترافیک به سر می‌برند. اما این تنها آسیب ترافیک نیست و آلودگی‌های محیط زیستی و اعصاب خردی برای شهروندان آن سوی ماجرای ترافیک‌های شهری را به خود اختصاص می‌دهد.

حالا واژه سنگین ترافیک هم به لغتنامه پر از دود حمل و نقل اضافه شده است. آنقدر اضافه شده است که خودمان بی آنکه بدانیم، بخشی از روزمان را به ترافیک اختصاص می‌دهیم. ترافیک در زمانبندی شهروندان شهرهایی همچون تبریز به رسمیت شناخته می شود.

در این بین، مدیریت شهری تبریز برای رفع این مشکل وارد کار شده و با اجرای پروژه‌های مختلف مسیرگشایی در نقاط مختلف شهر در صدد کاهش بار ترافیکی شده در نقاط پر تردد بر آمده است. پروژه مسیرگشایی خیابان شهید علیپور نیز یکی از همین راهکارهاست که پس از وقفه‌ای چندین ساله، بار دیگر با اهتمام بیشتری در حال اجرا است.

خیابان شهید علیپور با طول مسیر ۳۲۰ متری و عرض ۱۸ متری، خیابان های گوراوانچی و قره‌باغیها را به خیابان امام خمینی(ره) وصل خواهد کرد و پس از سالها شهروندان ساکن در این مسیر می‌توانند از این طریق به آسانی تردد کرده و خود را به یکی از خیابان‌های اصلی تبریز برسانند.

رئیس اداره املاک و مستغلات شهرداری منطقه ۸، در گفتگو با شهریار با اشاره به جزئیات این مسیرگشایی می‌گوید: تملک املاک موجود در این پروژه از سال ۸۰ آغاز شده و تا امروز ۶۰ درصد املاک نیز تملک شده است.

اکبر بخشی با اشاره به اینکه مساحت عرصه جهت تملک در این پروژه ۱۴۵۸ متر مربع است، ادامه می‌دهد: هم اکنون تنها تملک ۱۴ ملک در این مسیر باقی مانده که پس از آن فاز اجرایی پروژه نیز آغاز خواهد شد.

بخشی  با بیان اینکه تا امروز حدود ۵۰ میلیارد تومان برای تملک املاک موجود در این مسیر هزینه شده است، می‌گوید: با اتمام این پروژه شاهد کاهش بار ترافیکی خواهیم بود و هدف عمده آن کاهش ترافیک خیابان امام خمینی (ره) است.

رئیس اداره املاک و مستغلات شهرداری منطقه ۸ تبریز می‌گوید: با بهره‌برداری از این مسیرگشایی، بافت فرسوده محدوده خیابان شهید علیپور، بالاحمام و گوراوانچی اصلاح شده و همچنین خیابان قره باغی به خیابان امام خمینی (ره) وصل می‌شود.

تراکم جمعیت در محلات واقع شده در بافت مرکزی شهر حالا با گسترده شدن شهر و رشد جمعیت بیشتر از قبل رخ‌نمایی می‌کند و به همین سبب نیازها و تغییراتی جدید در این بافت ها را می‌طلبد.

اتفاقی که امروز با برنامه‌ریزی منسجم از سوی مدیریت شهری در حال گره گشایی بوده تا شهروندان با رفاه و آسایشی بیشتر کیفیت زندگی خود در شهر را افزایش دهند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات