رسيدگي به چالش هاي نيروگاه هاي توليد پراكنده تاقبل ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي يزد، احسان ذبيح زاده در اين نشست با اشاره به حساسيت توليد برق نيروگاه هاي مقياس كوچك به خصوص در ايام گرم سال تاكيد كرد: ظرفيت مجموع قراردادهاي توليد برق نيروگاه هاي مقياس كوچك استان يزد 140 مگاوات است و در حال حاضر بيش از 70 مگاوات توليد مي شود و انتظار مي رود با هماهنگي و تعامل مناسب در راستاي اهداف تعيين شده، اين ظرفيت افزايش يابد.
وي فرايند هاي راهبري نيروگاه هاي مقياس كوچك را حلقه مفقوده وضعيت كنوني عنوان كرد و افزود: برخي از نيروگاه هاي مقياس كوچك كشور رويت پذير نيستند و پيش بيني توليد، برنامه ريزي توليد، برنامه ريزي تعميرات و ثبت و ضبط حوادث در آن ها وجود ندارد كه خوشبختانه سطح خوبي در اين زمينه در برق يزد وجود دارد.
وي ادامه داد: در صورت عدم رويت پذيري نيروگاه ها در ديسپاچينگ هاي منطقه اي برخي مشكلات بروز مي يابد و لازم است كه در عين پرداختن به جنبه هاي تشويقي، جنبه هاي الزام آور را در زمينه قرارداد ها پررنگ تر كنيم.
ذبيح زاده با تاكيد بر توجه و تعامل مناسب با نيروگاه هاي مقياس كوچك، ارتباط مداوم و مستمر مسئولين و دلگرمي بخشيدن به صاحبان نيروگاه را يادآور شد و با اشاره به شرايط خاص مطالبات نيروگاه ها و تلاش صورت گرفته در راستاي پرداخت هرچه سريعتر اين مطالبات، تصريح كرد: مي توانيم به نيروگاه ها اين قول را بدهيم كه در صورتي كه توليد مناسبي انجام دهند، پرداخت هاي آن ها در شرايط مناسبي رقم خواهد خورد.
اين مقام مسئول در شركت توانير ضمن تاكيد بر به كارگيري تمامي ابزار ها و ظرفيت هاي موجود براي دستيابي به حداكثر ظرفيت عملياتي تعيين شده از سوي وزارت نيرو افزود: همچنين نيروگاه هايي كه تا حد ممكن به حداكثر ظرفيت نامي خود نزديك شوند، پرداخت مطالبات آن ها در زمان سريع تري صورت مي گيرد.
ابوالفضل اسدي مديرعامل شركت برق منطقه اي يزد نيز در ادامه با اشاره به اينكه بسياري از نيروگاه هاي مقياس كوچك استان در مرحله خريد برق ايام گرم قرار دارند، يادآور شد: با توجه به گذشت چندين سال از توليد برق نيروگاه هاي مذكور، توان توليد آن ها تا حد معيني خواهد بود.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه عمده نيروگاه هاي استان يزد در دسته نيروگاه هاي تابستانه هستند، بايد نرخ توليد آن ها به گونه اي در نظر گرفته شود كه پاسخگوي هزينه ها و مخارج اين نيروگاه ها باشد.
اسدي همچنين در خصوص رويت پذيري نيروگاه هاي مقياس كوچك استان يادآور شد: مي بايست فرايندي در نظر گرفته شود تا همواره از وضعيت واحد هاي مختلف اطلاع داشته باشيم و در صورت پيش آمدن چالش يا مسائل مختلف براي اين نيروگاه ها، در صدد حل مشكلات و مسائل آن ها بوده و بتوانيم توليد حداكثري نيروگاه هاي مقياس كوچك را شاهد باشيم.
در ادامه اين نشست نيز در خصوص پرداخت مطالبات نيروگاه هاي مقياس كوچك و چالش هاي پيش روي اين نيروگاه ها گفتگو شده و مجري طرح توليد پراكنده و انرژي نو شركت توانير در خصوص پيگيري اين چالش ها قول مساعد داد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات