مصرف برق دركلانشهر اهواز از مرز 2هزار مگاوات گذشت

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق اهواز مدير عامل اين شركت امروز يكشنبه اول خرداد 1401 با تاكيد بر ضرورت رعايت الگوي مصرف توسط مشتركين برق گفت: بر اساس اعلام ديسپاچينگ، بار مصرفي برق توسط مشتركين كلانشهر اهواز از مرز 2000مگاوات عبور كرده و ضروري است، شهروندان محترم براي پايداري هرچه بيشتر شبكه توصيه هاي كارشناسان را جدي بگيرند.
عبدالحميد عباس شياري افزود: بحث تامين انرژي و بخصوص انرژي الكتريكي كه بدليل اهميت و فراگيري، بخش جدايي ناپذير زندگي انسان شده و يك مبحث ضروري است و با توجه به تغييرات اقليمي و سختي تامين انرژي مورد نياز، رعايت الگوهاي مصرف و برنامه هاي مديريت مصرف برق يك امر ضروري است.
وي خاطر نشان كرد: مصرف برق در كلانشهر اهواز بدليل استفاده از وسايل سرمايشي زياد، وجود صنايع مهم و استراتژيك و همچنين اقليم خاص اين كلانشهر، بالا بوده و لذا تامين و حفظ پايداري آن نيازمند مشاركت هرچه بيشتر شهروندان در تحقق برنامه هاي مديريت مصرف به منظور عبور از پيك بار در فصل گرم دارد.
مديرعامل برق اهواز در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در تابستان سال گذشته تلاش كرديم با اطلاع رساني مناسب، تغيير زمان مصرف متناسب با ساعات پيك از ساعت 12 ظهر تا 18و پس از آن از غروب آفتاب تا ساعت 23 به ساعت هاي اوليه صبح و روزهاي تعطيل و همچنين برقراري ارتباط سازنده با مردم و صاحبان كسب و كار و ارائه الگوهاي مصرف، عبور موفقي از پيك بار تابستان داشته باشيم و اميدواريم امسال نيز با استفاده از آن تجربيات و مشاركت و همراهي مردم عبور موفقي از پيك بار تابستان داشته باشيم.
شياري ادامه داد:هدف از اجراي برنامه هاي مديريت مصرف كاهش سطح رفاه شهروندان نبوده بلكه استفاده از ظرفيت ارزشمند مردم در تحقق پايداري شبكه و رفاه عمومي است بگونه اي كه اگر هر مشترك معادل يك لامپ 100وات اضافه را خاموش كند در مجموع در كلانشهر اهواز معادل 60مگاوات ذخيره انرژي خواهيم داشت.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز ضمن دعوت از مشتركين به صرفه جويي حداكثري افزود: در صورتي كه شهروندان در ساعت هاي پيك يا اوج مصرف در روزهاي گرم، لوازم پرمصرف مانند لباسشويي، جاروبرقي، اتو و نظاير آنرا در مدار برق قرار ندهند،شبكه متاثر از همزماني گرما و مصرف زياد نشده و شاهد استمرار خدمات رساني مطلوب خواهيم بود.
وي در ادامه بيان داشت:پديده خشكسالي و گردو غبار چند سالي است كه گريبان ما را گرفته و ضرورت دارد با جدي گرفتن توصيه هاي كارشناسان صنعت برق در كنار هم بتوانيم ناترازي توليد و مصرف در سطح كشور را جبران كرده و در راستاي تحقق آسايش و رفاه و در نهايت جلب رضايت عمومي قدم برداريم.
عباس شياري در ادامه بيان داشت: امروز يكشنبه 1 خردادماه 1401شاهد مصرف 2024 مگاوات توسط مشتركين برق در كلانشهر اهواز بوديم كه زنگ هشداري است كه همكاران ما در بخش توزيع مثل هميشه با آمادگي كامل در صحنه حاضر باشند تا در صورت بروز هرگونه حادثه اتفاقاتي ناشي از مصرف زياد و گرماي شديد هوا به ويژه در ساعت پيك يا اوج مصرف بتوانيم در كوتاه ترين زمان ممكن نسبت به رفع اشكال اقدام نماييم.
وي در پايان گفت: طرح هاي تشويقي مناسبي از سوي وزارت نيرو براي مشتركين كم مصرف در نظر گرفته شده است تا با رعايت الگوي مصرف بتوانيم كمبود برق و ناترازي موجود را با همكاري مردم با موفقيت پشت سر بگذاريم.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات