پنج هزار كيلومتر شبكه فشار متوسط در خراسان رضوي عيب ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق خراسان رضوي، مدير دفتر نظارت بر بهره برداري شركت توزيع نيروي برق خراسان رضوي گفت: از دو سال قبل تاكنون در مدت اجراي طرح شناسايي عيوب شبكه با استفاده از فناوري اولتراسونيك بيش از پنج هزار كيلومتر از شبكه فشار متوسط استان بازديد و عيب يابي شد.

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق خراسان رضوي، سيد جواد رضايي افزود: در اين حجم از بازديد شبكه بيش از 200 هزار تجهيز شامل 90 درصد مقره، هفت درصد كات اوت فيوز و برقگير و سه درصد سركابل مورد بررسي قرار گرفت.

وي بيان كرد: عيوب شناسايي شده پس از ثبت دستوركار در نرم افزار وب پم و تامين كالاي موردنياز برابر با اولويت تعيين شده در برنامه اقدام اصلاحي قرار مي گيرد.

مدير دفتر نظارت بر بهره برداري شركت توزيع نيروي برق خراسان رضوي گفت: شناسايي عيوب تجهيزات شبكه توزيع با فناوري اولتراسونيك از سال 1399 با رويكرد علمي و استفاده از دانش و تجربيات شركتهاي فعال در اين حوزه و با بكارگيري توان شركت مشاور به اجرا درآمده است.

رضايي افزود: مهمترين نتايج اين طرح كه در قالب برنامه بازديد و سرويس RCM محور انجام شده، كاهش فيدرهاي پرعارضه از بيش از 20 فيدر در ماههاي پايان سال 99 به 3 فيدر در سال 1400، كاهش SAIDI از 152 دقيقه در سال 99 به 115 دقيقه در سال 1400، صرفه جويي در زمان و كمك به عيب يابي سريع و صرفه جويي قابل ملاحظه مالي بوده است.

وي بيان كرد: بر اساس اصول مديريت دارايي هاي فيزيكي، نگهداشت سيستم توزيع فرآيندي حياتي در جهت افزايش بهره وري آن به شمار مي رود تا پايداري مطمئن و دائم سيستم تضمين شود، در فرآيند مديريت كار 6 مرحله كليدي وجود دارد كه شناسايي اولين مرحله از اين فرآيند است.

وي خاطر نشان كرد: هم اكنون دو نفر كارشناس با دو دستگاه پيشرفته اولتراسونيك كار بازديد شبكه و شناسايي عيوب آن را در سطح شهرستانهاي شركت انجام مي دهند كه تلاش مي شود با برنامه ريزي مناسب و ادامه اين طرح در سال 1401 پايداري و قابليت اطمينان شبكه افزايش يابد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات