اطفای حریق کارگاه مبل در خیابان شهید منتظری قزوین

اطفای حریق کارگاه مبل در خیابان شهید منتظری قزوین

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ داریوش مرادی اظهار کرد: ساعت 08:23 دقیقه صبح اول خردادماه طی تماس با سامانه 125 از وقوع حریق در کارگاه تولید و فروش مبلی در ساختمان 3 طبقه در خیابان منتظری قزوین خبر داده شد که بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 3 با توجه به نزدیکی به محل در زمان حدود یک دقیقه ای در محل حاضر شدند.

او افزود: با توجه به موقعیت مکان و وسعت حریق، آتش‌نشانان ایستگاه‌های 1، 2 و 6 به همراه رئیس سازمان، معاون عملیات و مدیر منطقه به سرعت به محل رسیدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی قزوین با بیان اینکه حریق از طبقه همکف آغاز شد و در حال سرایت به طبقات بالا و زیر زمین بود، ادامه داد: با رسیدن آتش نشانان به محل و با توجه به بار بالای اشتعال لوازم چوبی فوم و پارچه موجود، شعله ها طبقه اول را محاصره کرده و در حال سرایت از دو طرف ساختمان به خارج بود و دود کل طبقات را احاطه کرده بود.

مرادی با بیان اینکه بلافاصله آتش نشانان از دو سمت ساختمان اقدام به داخل شدن به محل، کنترل و اطفای حریق و تخلیه دود کردند، تصریح کرد: کسبه اقدام به فعالیت مشاغل خطرآفرین و فاقد ایمنی لازم در نقاط مختلف شهری کرده‌اند که وجود لوازم خطرناک و آتش‌زا موجب ایجاد خطر برای اموال خود و جان و مال دیگر شهروندان می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی قزوین ادامه داد: تبديل شدن بعضی از اماكن مسكونی در محلات به کارگاه، انبار مواد و كالاهای قابل اشتعال می تواند ايمنی ساكنان را به خطر بياندازد که مالكان و بهره برداران باید نسبت به تخليه كالاها اقدام کنند؛ در غير اين صورت خسارات و عواقب ناشی از هر گونه حادثه و آتش سوزی از آنها متوجه مالكان و بهره برداران خواهد بود .

او در پايان به ضرورت توجه هرچه بيشتر صنوف مختلف به رعايت اصول ايمنی به ويژه در نگهداری مواد و مايعات سريع الاشتعال در محل کار و انبارها تاکيد کرد و از آنان خواست برای پيشگيری از بروز هر گونه حادثه و نيز کاهش خسارت ناشی از حوادث به توصيه ها و تذکر های ايمنی کارشناسان آتش نشانی توجه بيشتری داشته باشند.

پایان پیام

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات