قیمت مسکن در شهرهای چین کاهش یافت

قیمت مسکن در شهرهای چین کاهش یافت

www.BanaNews.irتازه ترین بررسی های آماری نشان می دهد قیمت مسکن در ۳۷ شهر بزرگ چین طی ماه مارس کاهش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ادامه سیاستهای محدود کننده چین در زمینه خرید و فروش مسکن تاثیر زیادی بر افت معاملات داشته و این مساله کاهش قیمت مسکن را به همراه داشته است .

بر اساس این گزارش قیمت مسکن در شهر ون ژو در شرق چین با افت ۹ درصدی روبرو شده است که این بالاترین رکود کاهش قیمت مسکن در بین شهرهای بزرگ چین به شمار می رود . بر این اساس میانگین قیمت مسکن در شهرهای پکن و شانگهای نیز طی ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت ۰٫۸ درصدی روبرو شده است .

این گزارش حاکی است رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی به کمتر از ۸٫۱ درصد رسیده است که این پایین ترین رقم در سه سال اخیر به شمار می رود . بر این اساس صندوق بین المللی پول نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد رشد اقتصادی چین امسال به ۸٫۲ درصد و سال آینده به بیش از ۸٫۸ درصد خواهد رسید .

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کاهش صادرات به بازارهای خارجی افت فعالیتهای بخش مسکن تاثیر زیادی بر کاهش رشد اقتصادی چین داشته است . در ماه فوریه نیز قیمت مسکن در ۲۷ شهر بزرگ چین با کاهش روبرو شده بود . روند نزولی قیمت مسکن بسیاری از خریداران را با تردید روبرو کرده است و بسیاری از خریداران مسکن در چین منتظر کاهش بیشتر قیمتها هستند .

 

    نظرات