تاکید شهردار تهران بر ضرورت مشارکت مردم در مدیریت شهری

تاکید شهردار تهران بر ضرورت مشارکت مردم در مدیریت شهری

به گزارش شهریار، علی‌رضا زاکانی امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز اظهار کرد: در حوزه قانونگذاری شورای استان‌ها نقش فعالی دارند و می‌توانند به مجلس مستقیما طرح بدهند.
وی ادامه داد: قوانین فعلی متعلق به خیلی قبل است و نیاز به بازبینی دارد. اکنون شرایط دیگری برای اداره شهرها وجود دارد. قبلا ۲۰ درصد مردم در شهر و ۸۰ درصد دیگر در روستا زندگی می‌کردند اما اکنون ۸۵ درصد جمعیت در شهرها هستند و ۱۵ درصد پیرامون آن زندگی می‌کنند.
شهردار تهران با بیان اینکه باید نسبت به بازنگری در قانون توجه ویژه‌ای شود، گفت: این کار خیلی می‌تواند به ما کمک کند و اگر شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز ایده یا نظری داشته باشد، از آن استقبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: واحد مدیریت شهری، واحد گمشده‌ای است که پیدا نشده است. مثلا در حوزه حمل و نقل دستگاه‌های دیگر نیز دخیل هستند اما کار نمی‌کنند و گردن یکدیگر می‌اندازند. یا موضوع آلودگی هوا که ۲۷ دستگاه در آن دخیل است.
زاکانی عنوان کرد: در بحث مدیریت شهری، باید به سمتی برویم که با مشارکت مردم، مدیریت مشارکتی را پایه‌گذاری کنیم. ما یک چشم‌انداز ۱۰ ساله برای تهران تدوین کردیم که قصد داریم الگوسازی کنیم. همچنین الگوی مدیریتی تحت عنوان مدیریت مشارکتی انتخاب کردیم تا از طریق دستگاه‌های دیگر و وزارتخانه ها و عقد تفاهم‌نامه، از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.
وی افزود: مدیریت مشارکتی یا از طریق نخبگان صورت می‌گیرد و یا از طریق خود مردم می‌تواند باشد. باید از طریق خدمت، کام مردم شیرین شده و رضایتمندی حاصل شود و سپس خواهیم دید که مردم در مدیریت شهری مشارکت خواهند کرد.
زاکانی با اشاره به اینکه تهران برای حمل و نقل ریلی، سیصد هزار میلیارد پول نیاز دارد، گفت: اگر مردم پای کار باشند، بیشتر به توسعه شهر فکر می‌کنند. رمز موفقیت همه ما این است که مردم را پای کار بیاوریم.
شهردار تهران با بیان اینکه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در قالب قرارگاه مسکن در تهران ایجاد می‌شود، بیان کرد: یکی از اشکالات موجود در طرح جهش مسکن، این است که از ظرفیت‌های داخل شهر غفلت می‌شود و مسکن در اطراف شهر ایجاد شده و بی توجهی نسبت به بافت فرسوده شهر صورت می‌گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات