پنج اولویت بازرسی در دوره جدید مدیریت شهری

سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری کرمان خبر داد:

پنج اولویت بازرسی در دوره جدید مدیریت شهری

سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری کرمان، با اشاره به پنج اولویت بازرسی در دوره جدید مدیریت شهری، راه‌اندازی سامانه «شما»، «اورژانس ۱۳۷»، اهتمام ویژه به رفاه پرسنل و موضوع سرمایه‌گذاری در شهر کرمان را از آن جمله دانست.

به گزارش کرمان‌آنلاین، مرتضی هوش‌هویدا، درخصوص رویکرد‌های مدیریت بازرسی در دوره کنونی مدیریت شهری، اولین مورد قابل پیگیری را سامانه «شبکه مردمی ارزیابی و نظارت» با عنوان «شما» دانست و گفت: این سامانه در واقع نسخه ارتقایافته «۱۳۷» و به عبارتی سامانه «+۱۳۷» است.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را دخیل‌کردن مردم در فرایندهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شهری بیان کرد و گفت: به‌دنبال ایجاد حکمرانی محله‌ای هستیم که در این راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در حال پیگیری این موضوع از طریق شوراهای اجتماعی محله است.

سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری کرمان افزود: مدیریت بازرسی شهرداری قصد دارد از ظرفیت محله‌ها برای پیاده‌کردن سامانه «شما» استفاده ‌کند که در این راستا جلساتی برگزار شده و کلیات طرح در حال تدوین است.

وی یاد‌آور شد: بنایمان این است که از این سامانه به‌عنوان بزرگترین شبکه مردمی ارزیابی و نظارت در ایران، ان‌شاءالله در روز میلاد پیامبر(ص) بهره‌برداری شود.

هوش‌هویدا، با بیان اینکه شهرداری کرمان در رویکرد جدید مدیریت شهری به‌دنبال آن است که در حوزه‌های مختلف شهری جزو اولین‌ها باشد، خاطرنشان کرد: یکی از این موارد سامانه «شفافیت» است و دومین کار بزرگ، راه‌اندازی سامانه «شما» خواهد بود.

وی با اشاره به فرایند ثبت شکایت از طریق سامانه «۱۳۷» گفت: درخصوص به تعویق افتادن پیگیری مشکلات گزارش شده ازسوی مردم، مدیریت بازرسی به‌عنوان واسط، خواسته شهروندان را به مناطق‌ پنج‌گانه ارجاع می‌دهد.

«اورژانس ۱۳۷»

سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری کرمان افزود: با توجه به شلوغی و حجم کار در مناطق، بعضا رسیدگی به مطالبات مردم از طریق «۱۳۷» در اولویت نیست؛ بنابراین، طبق دستور شهردار کرمان مقرر شد در یکی از مناطق به‌صورت آزمایشی طرح «اورژانس ۱۳۷» اجرا و خواسته‎های مردم به‌صورت اورژانسی پاسخ داده شود.

هوش‌هویدا ادامه داد: برای پیگیری سریع‌تر مطالبات مردم مقرر شد گروهی متخصص زیر نظر معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی و با نظارت واحد بازرسی، در یکی از مناطق مستقر شود.

وی بیان کرد: در صورت موفقیت، این طرح درآینده در تمام مناطق پنج‌گانه شهری اجرا خواهد شد.

اهتمام ویژه به امور رفاهی پرسنل

هوش‌هویدا، رویکرد دوم را اهتمام ویژه به امور رفاهی پرسنل دانست و به ضعف و کمبود در حوزه امکانات رفاهی پرسنل شهرداری اشاره و بیان کرد: در حال حاضر، اقدامات خوبی از سوی معاونت برنامه‌ریزی و اداره رفاه شهرداری، در حال انجام است و در این راستا حدود ۱۲ موضوع رفاهی برای کارکنان در نظر گرفته شده که طبق دستور شهردار کرمان، مدیریت بازرسی به‌عنوان مکانیزم نظارتی تحقق این ۱۲ آیتم رفاهی را پیگیری خواهد کرد.

پیگیری برای تحقق سرمایه‌گذاری در کرمان

سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری کرمان، رویکرد سوم مدیریت بازرسی شهرداری را، پیگیری برای تحقق سرمایه‌گذاری در کرمان دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه در شهرداری کرمان منبع درآمد پایداری در حوزه سرمایه‌گذاری وجود ندارد، بسیاری از پروژه‌های شهری به‌دلیل نبود امکانات و بودجه معطل مانده‌اند که ازجمله آن پروژه آسفالت است که مطالبه اغلب شهروندان کرمانی است.

هوش‌هویدا افزود: در صورتی که بتوانیم در آسفالت معابر موفق عمل کنیم، ۷۰ درصد مطالبات مردم را پاسخ داده‌ایم و رضایت مردم را جلب کرده‎ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری ۱۷ پروژه به سال‌های گذشته تعلق دارد، ادامه داد: با رصد‌کردن شرایط موجود، ۱۲ پروژه تعیین‌ تکلیف شده که در صورت به سرانجام ‌رسیدن این تعداد پروژه در شهر کرمان، یک کار  کم سابقه در شهرداری کرمان اتفاق خواهد افتاد .

وی همچنین از تعریف ۴۰ کلان پروژه توسط شهردار کرمان خبر داد و گفت: برای تحقق این پروژه‌ها نیز پیگیر هستیم.

سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری کرمان افزود: امیدواریم با شروع مقدمات کار برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده، شاهد دوران طلایی سرمایه‌گذاری در کرمان با رویکرد جدید باشیم.

هوش‌هویدا، با تاکید بر اینکه واحد نظارتی شهرداری از سرمایه‎گذاران حمایت خواهد کرد، یادآور شد: رویکرد ما به‌عنوان مدیریت بازرسی در دوره مدیریت جدید شهری، همراهی با سرمایه گذاران و رفع موانع خواهد بود.

چیدمان نیروی انسانی به‌صورت متوازن و براساس تخصص

وی رویکرد چهارم این مدیریت در دوره کنونی را مربوط به فرایندهای شهرداری دانست و تاکید کرد: با توجه به پیچیده‎بودن و زمان‌بر بودن فرایندهای شهرداری، پیگیرهستیم تا این فرایندها کوتاه، شفاف و سیستم‌محور باشند.

سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری کرمان در ادامه، با بیان اینکه ساماندهی و توزیع نیروی انسانی به‌خوبی انجام نشده است، رویکرد پنجم را مبتنی بر پیگیری برای این مساله ذکر و خاطرنشان کرد: این مورد نیز از طریق معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی در حال پیگیری است که بر این اساس در طی چند ماه آینده طرح آماده شده و چیدمان نیروی انسانی در شهرداری به‌صورت متوازن و براساس تخصص، انجام می‌شود.

هوش‌هویدا افزود: برای اولین‌بار در چارت سازمانی سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری، مدیر بازرسی برای پیگیری مطالبات مردمی تعیین شده و با بازدیدهای دوره‌ای از سازمان‌ها، تحقق این خواسته مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری کرمان، هدف از تحقق رویکرد‌های مدنظر و پیگیری موضوعات ذکر شده را رسیدن به پویایی و بالندگی لازم در سیستم شهرداری دانست و گفت: تلاش می کنیم خدمات ارائه‌شده به مردم، شفاف، ارزان و قابل دسترس باشد و موجب رضایتمندی مردم شود.

هوش‌هویدا، در مورد مطالبات مطرح‌شده ازسوی مردم از طریق سامانه «۱۳۷»، اغلب این موارد را مربوط به پنج موضوع ازجمله آسفالت و لکه‌گیری، نخاله‌های ساختمانی، سد معبر، سگ‌های بلاصاحب  و آب‌‌گرفتگی در فصل باران اعلام  کرد و افزود: بعضی از شکایت‌ها به سیستم خدمات‌دهی شهرداری مربوط می‌شود که کوتاهی در این زمینه به خود ما مربوط است که در این زمینه شفاف‌سازی لازم نکرده‌ایم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات