پیگیری طرح اجلاسیه زنان بازرگان کشور در مشهد/  ...

پیگیری طرح اجلاسیه زنان بازرگان کشور در مشهد/ ...

پیگیری طرح اجلاسیه زنان بازرگان کشور در مشهد/ تشریح مجموعه اقدامات روز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، فاطمه سلیمی در جلسه کمیسیون بانوان و خانواده در مورد اقدامات صورت پذیرفته پیرامون تبصره ۹۹ بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد، با هدف مطالعه و امکان سنجی پروژه‌های اقتصادی، اقامتی و تفریحی ویژه بانوان با اولویت منطقه ثامن اظهار کرد: مشهد مقدس شهری زائر پذیر است و احداث مجتمع اقامتی و رفاهی یکی از مطالباتی است که بانوان زائر مطرح می‌کنند؛ ایجاد این مجتمع می‌تواند برای بانوان سراسر کشور و جهان، محیطی امن و اثرگذار فراهم آورد.

وی افزود: مطالعات و شرح اقدامات این پروژه بایستی در بازه زمانی مشخص توسط معاونت برنامه ریزی و معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ارائه گردد.

سلیمی در مورد برگزاری اجلاسیه کانون بانوان بازرگان بیان کرد: در کانون بانوان بازرگان خراسان رضوی ۳۳ عضو افتخاری فعال هستند که در حوزه کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی، بانوان را تحت حمایت قرار داده‌اند؛ با توجه به اینکه شبکه سازی و توسعه تعاملات بین تشکل‌ها، می‌تواند گام وسیعی در مسیر پیشرفت اقتصادی باشد، کانون بانوان بازرگان توانسته تعاملات گسترده‌ای در این زمینه برقرار کند‌.

سلیمی با اشاره به اینکه بایستی بحث کارآفرینی اجتماعی با نگاه اقتصادی و درآمدی مد نظر قرار گیرد،گفت: با هدف معرفی ظرفیت‌های عظیم اقتصادی کلانشهر مشهد به بانوان بازرگان و جذب سرمایه گذاری در زمینه اشتغالزایی بانوان، طرح اجلاسیه زنان بازرگان کشور در مشهد پیگیری می شود؛ در نظر است دبیرخانه زنان بازرگان جهان اسلام را در مشهد پایه ریزی کنیم.

وی گفت: بستر سازی لازم برای رونق اقتصادی فعالیت‌های بانوان شهر مشهد به عنوان حلقه اتصال به بانوان کارافرین در سطح استانی، برون استانی و فرامنطقه‌ای امری مهم است.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: در نظر است طی برنامه منسجمی کانون‌های زنان بازارگان کشور به مشهد دعوت شوند و پروژه‌های معاونت اقتصادی شهرداری برای جذب سرمایه گذار در اختیار بانوان بازرگان قرار گیرد. همچنین می‌توان از ظرفیت بانوان بازرگان برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای خرد با محوریت سرپرست خانوار و آسیب دیده اجتماعی بهره بگیریم.

وی افزود: در حوزه کسب و کار کمک 600 میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای کاریابی زنان حاشیه شهر در نظر گرفته شده است، که بایستی این وام در اختیار کارآفرینانی که زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار را فراهم می کنند، نیز قرار گیرد.

حسن کریمدادی، عضو کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز بیان کرد: بخشی از جامعه بانوان با مشکلات معیشتی، اقتصادی و ناهنجاری اجتماعی مواجه هستند که در شان جمهوری اسلامی نیست؛ در عرصه فعالیت‌های اقتصادی بایستی حلقه مفقوده فروش و بازاریابی را پیدا کرده و با سازمان‌ها و نهادها ارتباط بگیریم که زمینه صادرات محصولات در سطح کشور و جهان فراهم آید. بانوان قدرتمند و اقتصادی در کانون زنان بازرگان می توانند بسترهای این مهم را فراهم سازند.

وی ادامه داد: اقدامات ارزشمندی در این حوزه توسط کمیسیون ویژه بانوان و خانواده صورت پذیرفته و امیدواریم با گسترش رونق اقتصادی بتوانیم بانوان آسیب دیده اجتماعی را تحت حمایت قرار دهیم.

در ادامه این نشست یوسف اسماعیل زاده، معاون فرهنگی و هنری شهرداری مشهد مقدس پیرامون اقدامات برنامه ریزی شده برای روز ولادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: ویژه برنامه‌هایی از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ خرداد ماه به مناسب ورود به دهه کرامت، میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، مبتنی بر جنگ‌های دخترانه شاد و خانوادگی برپا می‌شود؛ یک بخش اقدامات مرتبط به نشان‌های فرهنگی و بخش دیگر به فعالیت‌های میدانی مرتبط می‌شود.

وی افزود: اجتماع حضور دختران و عرض تبریک به ساحت امام رضا(ع) در میدان شهدا با مشارکت کانون فرهنگی مساجد، برگزاری جشن بزرگ ریحانه‌ها در بوستان ریحانه، جشنواره مادر و دختر در مناطق مختلف شهری، اهدا هدیه به دختران در روز دختر در معابر شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو توسط فرهنگسرای شهید سلیمانی، برگزاری جشن «مهدخت» به عنوان ویژه برنامه شهری در ورزشگاه امام رضا(ع) با مشارکت شهرداری، برپایی سه جشن بزرگ شهری در سه منطقه حاشیه شهر از اقدامات برنامه ریزی شده جهت اجرا در این ایام است.

وی افزود: تهیه و ارائه سرود ویژه دختران و پدران به صورت نماهنگ، تدارک برپایی دو رویداد ورزشی و تفریحی ویژه مادران و دختران در بوستان «حجاب» و «مادر و کودک» و تقدیر از بانوان و همسران معلول و جانباز که در سطح ملی و بین المللی افتخار آفرین بوده‌اند از دیگر موارد است.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس پیرامون اختصاص 30 درصد از اعتبار تشکل‎‌ها به بانوان، بیان کرد: متاسفانه تشکل‌های حوزه بانوان و خانواده در مشهد مهجور واقع شده‌اند، ولی در تهران طرح‌های حوزه بانوان قوی عمل کرده و تشکل‌های بانوان در مجامع جهانی حضور پررنگ و جدی‌ای دارند.

سلیمی با اشاره به اینکه هیچ کدام از تشکل‌های انقلابی فعال در مشهد حق مشورتی سازمان ملل را ندارند، گفت: بسیاری از تشکل‌های بین المللی فعال بانوان در ژنو را بانوان تهرانی عهده‌دار هستند؛ ما در مشهد مسیر رشدی برای تشکل‌های حوزه بانوان ندیدیم از این رو باید در راستای فرایند سازی اقدام موثری در راستی فعالیت تشکل‌های بانوان مشهد صورت پذیرد.

در همین زمینه مهدی ابراهیمی در خصوص پیش نویس تهیه شده در رابطه با حمایت از تشکل های مرتبط و فعال حوزه بانوان مواردی را مطرح نمود و مقرر شد ضمن بررسی خلأهای موجود در حوزه بانوان و خانواده، نسبت به بسترسازی فعالیت تشکل ها در موضوعات مورد نیاز نیز اقدام صورت گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات