احداث مجموعه ورزشی ویژه بانوان در بولوار  ...

احداث مجموعه ورزشی ویژه بانوان در بولوار ...

احداث مجموعه ورزشی ویژه بانوان در بولوار سرافرازان/ در منطقه ۹ و ۱۱ شهری دیگر تراکم‌ فروشی نداریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، نشست پای حرف مردم با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس،‌ شهردار و معاونین منطقه ۹ و مدیران شهری در مسجد پیغمبر اکرم(ص) برگزار شد.

در ابتدای این نشست امام جماعت این مسجد به برگزاری جلسات به صورت مداوم، اصلاح پیاده‌رو‌ها، جانمایی رمپ در پیاده‌روها، ایجاد زیرساخت‌های سهولت در تردد، نورپردازی مناسب در معابر و ایجاد مرکز ورزشی ویژه بانوان تاکید کرد.

خلیلی، رئیس شورای اجتماعی محله رضاشهر نیز در این نشست بیان کرد اولین مرکز اجرای پروتکل مبارزه با کرونا در مساجد، ایجاد ایستگاه‌های کارگری و مشارکت با کانون‌های فرهنگی و مذهبی مساجد از محله رضاشهر آغاز شده است؛ درخواست می‌گردد که بودجه طرح محله رضاشهر ابلاغ و بودجه مناسبی برای پروژه‌ها و اقدامات این منطقه در نظر گرفته شود.

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد پل عابر پیاده در این منطقه اظهار کرد: ایجاد پل هوایی هزینه گزافی داشته و برای سهولت در تردد سالمندان بایستی آسانسور نیز برای آن در نظر گرفته شود؛ با توجه به اینکه هزینه احداث و نگه داری پل عابر پیاده و آسانسور بسیار است، بایستی شهرداری پیش از هر اقدامی، مطالعات پیرامون این مسئله را انجام دهد.

هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز با اعلام اینکه رویکرد شورای ششم متمرکز بر مناطق کم برخوردار شهر مشهد مقدس است، اظهار کرد: پدیده حاشیه نشینی به یکی از معضلات اجتماعی مبدل گردیده که طی سال‌های اخیر نسبت بدان توجه جدی صورت نپذیرفته است؛ نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بر خود وظیفه می‌دانند که به تمامی مناطق شهری خدمت رسانی کنند و این مسئله به منطقه خاصی از شهر محدود نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه اتفاق‌های خوبی در دوره جدید صورت گرفته است، گفت: بازگشایی معبر مهم خیابان ثامن الائمه(ع) و نامجو در حال انجام بوده و گره ۱۷ ساله که بسیاری از پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در خود جای داده در حال مرتفع شدن است؛ این اقدام می‌تواند در تمام شئون شهر تسری پیدا کند، در حالی که امیدواریم طی دوره ششم مدیریت شهری شاهد اجرای پروژه‌های بسیاری از این قبیل باشیم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اجرای پروژه‌های زودبازده با اعلام نظر شورای اجتماعی محلات به تصویب رسید؛ در منطقه ۹ شهری نیز برخی از عملیات‌های عمرانی و فضای سبز آغاز شده و ادامه‌دار خواهد بود.

*اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای محلات نودره و انتهای بولوار صیاد
دائمی با بیان اینکه قریب به ۳۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های محلات کم برخوردار منطقه ۹ همچون نودره و انتهای بولوار صیاد در نظر گرفته شده است، بیان کرد: عملیات احداث مجموعه ورزشی ویژه بانوان در بولوار سرافرازان طی سال جاری آغاز می‌شود تا بانوان بتوانند در فضا و محیط آرام به ورزش و نشاط بپردازند.

عضو کمیته نظارتی منطقه ۹ شهرداری مشهد بیان کرد: پروژه پیاده‌رو سازی بولوار رضوی با توجه به ناهمسطح و ناهمگونی موجود، مورد پیگیری توسط مسئولین است؛ با توجه به بدهی‌های مدیریت شهری که از ادوار گذشته به جا مانده است، این پروژه در اولویت سال جاری قرار نگرفت ولی امیدواریم بهسازی معابر در اصلاح بودجه ۱۴۰۱ با اعتبار حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود تا بتوانیم شاهد رقم خوردن اتفاق‌های خوبی باشیم؛ مسیر ویژه نابینایان نیز برای این معابر در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری شاهد رقم خوردن برنامه‌های خوبی در ماه مبارک رمضان در بوستان وفا بودیم، این در حالی است که فعالیت‌های فرهنگی در این منطقه بایستی قوت یابد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: برای اولین مرتبه در مشهد مقدس، کلینیک گیاه پزشکی در بوستان وفا دایر شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این بوستان اطلاعات لازم پیرامون گیاهان خود را به صورت رایگان اخذ کنند؛ دو فاز از بوستان وفا نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

حمید ضمیری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این نشست اظهار کرد: بایستی درخواست‌های همشهریان براساس اولویت اجرایی گردد، شورای اجتماعی محله و شهردار منطقه اولویت‌ها را همچون پیاده‌رو سازی بولوار رضوی را اعلام کنند تا در اصلاح بودجه شهرداری آورده شود و سایر اقدامات و فعالیت‌ها به تناوب صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه بحث تراکم فروشی شاکیان متعددی دارد، گفت: طرح‌های تفصیلی مشهد مقدس متعلق به ۱۰ سال گذشته بوده و قدیمی است و براساس شیوه نامه‌ها، تراکم فروشی انجام‌ می‌شد؛ این در حالی است که هم اکنون طرح‌های تفصیلی مشهد مقدس در حال بازنگری است.

ضمیری بیان کرد: طرح تفصیلی جنوب غربی شهر در اوایل شورای ششم تصویب و ابلاع شد و به عنوان سند بالادستی قانونی ملاک عمل شهرداری قرار گرفت؛ بر این اساس در منطقه ۹ و ۱۱ دیگر تراکم‌ فروشی نداریم،‌ همچنین یکی از الزامات طرح تفصیلی مورد تاکید از جانب شورای شهر این بوده که تراکم هیچ ملکی کاهش پیدا نکند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری خاطر نشان کرد: برای دیگر مناطق شهری که طرح تفصیلی تصویب نشده، جلسات متعددی با شورای اجتماعی محلات در حال برگزاری است؛ طرح تفصیلی توسط مشاور تهیه می‌شود، در شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بررسی شده،‌ برای تصویب به استانداری خراسان رضوی و کمیسیون ماده ۵ ارجاع شده و در نهایت به عنوان قانون ابلاغ می‌گردد.

وی ادامه داد: مشاور طرح بایستی مطالعات میدانی داشته باشد و با مردم و نمایندگان آن‌ها در شورای اجتماعی محلات گفت‌وگو کرده و نیاز همشهریان را شناسایی کند؛ اگرچه طی سال‌های گذشته این اتفاق کمتر صورت گرفته و تصمیم‌گیری‌ها پشت درب‌های بسته بود ولی شورای اجتماعی محلات و معتمدین محلات در حوزه شمال شهر با برگزاری نشست‌هایی، به دنبال نگاشتن طرح پیشنهادی مبتنی بر واقعیت کف میدان هستند.

ضمیری اشاره کرد: پیاده‌رو سازی و مناسب سازی آن برای بانوان، جانبازان و سالمندان جزو الزامات است.

مجید طهوریان عسکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این نشست اظهار کرد: بودجه شهرداری مشهد مقدس در شورای ششم، تاکنون یک بار نوشته شده که متعلق به اواخر سال ۱۴۰۰ بوده است، تمام تلاش اعضای شورای شهر این است که بودجه‌ها براساس نیاز و درخواست مردم لحاظ گردد؛ مواردی براساس اولویت بندی در بودجه قرار گرفته ولی درخواست می‌شود که اولویت‌ها در منطقه ۹ احصا گردد تا بتوانیم در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ کنیم.

وی افزود: در سال ۹۰ منطقه توس وارد محدوده شهری شد، با گذشت ۱۰ سال از این اتفاق، با همت و همراهی مجموعه مدیریت شهری و استانداری خراسان رضوی، طرح راهبردی منطقه توس ابلاغ شد و محدود ۲ هزار هکتاری توس وارد محدوده شهری شد؛ تمام تلاشمان این است که طرح تفصیلی توس را در زمان مقرر نیز به جمع بندی برسانیم.

حسین قلی مقدم، شهردار منطقه ۹ نیز در این نشست بیان کرد: امیدواریم در اصلاح بودجه، عملیات پیاده‌رو سازی در برخی بولوار‌ها همچون بلوار شهید رضوی انجام گردد؛ از شورای اجتماعی محله درخواست می‌شود که نقاط حادثه خیز را شناسایی کنند تا بتوانیم با انجام مقدمات ترافیکی، موجبات کاهش خطرات را فراهم آوریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در ادامه بیان کرد: خیابان رضوی سطح شیب‌دار بوده و انجام عملیات پیاده‌رو سازی را نمی‌توان بدون مطالعه انجام داد.

وی افزود: یکی از اقدامات خوبی که شورای اسلامی شهر مشهد در دستور کار قرار داده است، ایجاد بخش ویژه بانوان در پارک‌های بزرگ مقیاس است تا بتوانند در فضایی امن و راحت به ورزش خود بپردازند؛ این در حالی است که پیگیر ایجاد فضایی ویژه بانوان در پارک وفا نیز هستیم.

موحدیان در پاسخ به سوالی مبنی بر ترافیک در سه راه فردوسی و بزرگراه پیامبر اعظم(ص) که در منطقه ۱۲ شهرداری واقع شده است، گفت: اولویت ما در آن محدوده اعلامی، احداث کند‌روهای این بزرگراه بوده، که در حال انجام است؛ به واسطه این کندروها دسترسی به امیریه و اقدسیه مهیا شده و ترافیک کاهش پیدا می‌کند؛ همچنین دوربرگردان میثاق در حال انجام است تا خودروها مسیر طولانی‌تری را طی نکنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات