تثبيت بهاي برق براي مشتركان خوش مصرف

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان فارس،  حميدرضا كريمي فرد با بيان اين كه افزايش نرخ عمدتا شامل مشتركاني در بخش خانگي مي شود كه بيش از الگوي مصرف مبادرت به استفاده از انرژي الكتريكي مي كنند، اظهار داشت: الگوي مصرف برق در فصول و مناطق مختلف به شيوه متفاوتي قيمت گذاري شده است كه به طور متوسط الگوي مصرف در ماه هاي غير گرم سال 200 كيلووات ساعت در ماه است و در ماه هاي گرم در مناطق عادي به 300 كيلووات ساعت در ماه مي رسد.
اين مقام مسئول يادآورشد: مشتركاني كه ميزان مصرف آنها در اين بازه است شامل افزايش نرخ نمي شوند و اين تغيير نرخ پلكاني شامل مشتركاني خواهد شد كه ميزان مصرف آنها بالاتر از الگوي مصرف است.
اين مدير ارشد حوزه انرژي در استان فارس افزود: 25 درصد از مشتركان در زمره پرمصرف ها قرار مي گيرند و تعرفه ها براي اين گروه به صورت پلكاني از 43درصد تا 129 درصد افزايش خواهد يافت.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان فارس اجراي اين سياست را نشانه بارزي از عدالت محوري در حوزه انرژي ارزيابي كرد وگفت: اختلاف نرخ ميان توليد و فروش انرژي بسيار زياد است و دولت يارانه هنگفتي را در اين زمينه هزينه مي كند و به همين دليل افزايش نرخ تعرفه ها براي گروه پرمصرف به نوعي عدالت محوري در زمينه تعرفه ها محسوب مي شود.
كريمي فرد، با بيان اين كه پرداخت هاي مشتركان پرمصرف در حوزه گسترش زيرساخت هاي حوزه انرژي مصرف مي شود، خاطرنشان كرد: دولت يارانه گزافي را در زمينه برق مي پردازد و جامعه هدف افزايش نرخ ها، اقشار پرمصرف جامعه هستند.
او با بيان اين كه برق ارزان معمولا به صرفه جويي منجر نمي شود اظهار داشت: يكي از اهداف افزايش نرخ، هدايت كردن مشتركان برق در راستاي مصرف بهينه انرژي است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان فارس در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت همكاري كليه مشتركان درگذر از پيك بار تابستان 1401 تاكيد كرد و گفت: بخش هاي مختلف صنعت برق كشور و استان در عرصه اطلاع رساني وآگاهي بخشي عمومي با همكاري صدا و سيما و اصحاب رسانه فعاليت چشمگيري در اين زمينه داشته و اطلاع رساني گسترده اي در زمينه دعوت مردم به مديريت مصرف برق را آغاز كردند كه اميدواريم با همكاري كليه مشتركان از پيك مصرف برق در تابستان سال جاري بدون نياز به اعمال محدوديت و مديريت اضطراري بار عبور نماييم.
در ادامه مدير نظارت بر فروش و وصول مطالبات شركت توزيع نيروي برق استان فارس در اين زمينه گفت: مشتركان مي توانند با مراجعه به سايت توانير و تارنماي شركت توزيع نيروي برق استان فارس از تعرفه ها و شيوه محاسبه الگوهاي مصرف آگاهي يابند.
شهرام دهقان افزود: استفاده از نرم افزار" برق من" امكانات زيادي را در دسترس مشتركان قرار مي دهد و يكي از قابليت هاي آن محاسبه بهاي برق مصرفي به صورت لحظه اي و آني است. وي همچنين يادآورشد: يكي از مواردي كه در اين سامانه طراحي شده به ارائه راهكارهايي باز مي گردد كه عمل به آنها تاثير زيادي در مديريت مصرف انرژي برق خواهد داشت. اين مقام مسئول با بيان اين كه تغيير در تعرفه ها به معناي عدالت محوري در حوزه محاسبه بهاي برق مصرفي است اظهار داشت: مشتركان خوش مصرف شامل افزايش نرخ تعرفه نخواهند شد و در تلاش هستيم تا با راهكارهاي مختلف مشتركان پرمصرف را به استفاده بهينه از انرژي دعوت نماييم.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات