صفری خبر داد: 370 عملیات ایمنی و امداد و نجات آتشنشانی شهرداری گرگان در سال جاری

صفری خبر داد: 370 عملیات ایمنی و امداد و نجات آتشنشانی شهرداری گرگان در سال جاری

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از انجام 370 عملیات ایمنی و امداد و نجات سازمان آتش نشانی گرگان شامل 254 امداد و نجات و 116 حریق از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، موسی الرضا صفری اظهار داشت: رسالت سازمان آتشنشانی، نجات و حفاظت از جان و مال شهروندان در زمان وقوع حوادث است.

وی با اشاره به اینکه اطفاء حریق جزء وظایف اصلی سازمان آتشنشانی است افزود: از دیدگاه شهروندان کار اصلی آتشنشانی اطفاء حریق است در حالی که خدمات ایمنی متنوعی در ابعاد مختلفی توسط این سازمان نیز ارائه می شود که نامحدود و متنوع است.

صفری خاطرنشان کرد: خدمات ایمنی  مختلفی از جمله محبوس شدن افراد در آسانسور ناشی از قطعی برق و خرابی آسانسورها،گیر کردن انگشتر در دست، ورود حیوان به منازل مسکونی اعم از مار،کمک به مصدومان محبوس در سوانح تصادفی و افراد محبوس شده در آوار برداری ها و موارد دیگر که شهروندان می توانند برای دریافت خدمات درخواست خود را به سامانه 125 اطلاع رسانی کنند.

وی با اعلام هفت ایستگاه آتش نشانی در نقاط مختلف شهر گرگان عنوان کرد: معاونت عملیات آتش نشانی،مشمول دو واحد آموزش و پیگیری بعنوان بازوان استراتژی برای رسیدن به دو شاهراه شهر ایمن است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: خرداد سال گذشته طرح شهر ایمن با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی بین آحاد مختلف جامعه و کاهش حوادث و خسارات در دو بخش آموزش در بین افراد مختلف جامعه و پیشگیری با بازدید در سطح شهر برنامه ریزی شد.

صفری تصریح کرد: آتش نشانان داوطلب بعنوان سفیران شهرایمن در سطح شهر باعث خود امدادی و دگرامدادی می شوند.

صفری خاطر نشان کرد: بیشترین حریق در دوماه اخیر سالجاری شامل 30 مورد حریق منازل مسکونی، 12حریق اماکن تجاری، 24 حریق وسایل نقلیه  و بیشترین خدمات ایمنی شامل 92 مورد محبوس شدن افراد در آسانسور ،31 مورد ورود جانوار موذی و وحشی  به منزل بوده است.

صفری یا بیان اینکه هدف ما آموزش و پیشگیری و بسط اصول ایمنی در سطح شهر گرگان است گفت: 70 تا 85 درصد حوادث قابل پیش بینی و پیشگیری و 90 درصد حوادث ناشی از سهل انگاری افراد و انسان ساخت است که بر اساس این آمار ضرورت رعایت اصول ایمنی  الزامی تر می شود.

توصیه های ایمنی به شهروندان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با توصیه اصول ایمنی به شهروندان عزیز خواستار شد: اصول ایمنی را جدی بگیرند زیرا در یک چشم به هم زدن و در یک لحظه  زحمات یک عمر زندگی یک خانواده با بروز حوادث دچار خسارات مالی و جانی می شود.

وی با بیان اینکه داشتن کپسول در محل کار ، منزل و ماشین الزامی است افزود: آشنایی به موارد و اصول ایمنی واجب است داشتن کپسول آتش نشانی و یادگیری طرز کار با آن جزء ضروریات هر خانواده است و در زمان بروز حوادث با حفظ آرامش با سامانه 125 تماس بگیرند.

صفری تصریح کرد: شهروندان گرگانی حتما وسایل برقی را بعد از مصرف از پریز برق خارج کنند و با توجه به افزایش مصرف برق در فصل گرما حتما برای تمام وسایل برقی از محافظ استفاده کنند تا در برابر نوسانات برق از سوختن وسایل برقی جلوگیری کنند.

وی با آرزوی ایجاد شهری ایمن در گرگان گفت: از یک سه راه برای چند وسیله پرمصرف استفاده نکنید چون سه راه جوابگوی برق مصرفی همه وسایل نیست و باعث آتش سوزی می شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان تصریح کرد:در بحث آموزشی جامعه هدف های مختلفی از جمله نمازگزاران مساجد، ساکنین مجتمع های بلند مسکونی، داوطلبین سطح مقدماتی آتش نشانی،اعضای پایگاه مقاومت بسیج محلات، کارکنان ادارات استانی و شهرستانی، طرح ایمن مدارس و مهد کودک ها، آموزش شهروندان خانه های فرهنگ و آموزش تعمیرکاران از آموزش این سازمان بهره مند می شوند.

صفری با اشاره به فعالیت کار تیم واکنش سریع بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها گفت: چهار بیمارستان با دو تیم واکنش سریع از آموزش های مقدماتی و نیمه حرفه ای این سازمان بهره مند شده اند که نقش مهمی در کاهش حوادث و خسارات داشته اند.

235 نفر در مدارس و مهدکودک ها آموزش دیدند

موسی الرضا صفری همچنین از آموزش 235 نفر در قالب آموزش طرح شهر ایمن درمدارس و مهدکودک ها خبر داد.

وی با اشاره به اجرای طرح تاکسی آتشنشانی در قالب شهر ایمن گفت: در سال 1401 در قالب  طرح تاکسی آتش نشانی آموزش برای 100نفر پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای فاز یک بازدید ایمنی رستوران ها و سالن های پذیرایی گفت:پیشگیری از بروز حوادث از تمامی املاک تجاری و صنوف ،مساجد،گاراژها، انبار، پارک ها، مراکز سوخت وCNG  برای بازدید در دستور کار سازمان در سالجاری قرار گرفته است.

صفری یادآور شد: سازمان آتش نشانی با معرفی و مستندسازی نقاط ناایمن سطح شهر، در راستای پیشگیری از حوادث اقدام می کند و بعد بررسی موارد خطر آفرین به ادارات مربوط مکاتبه می کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات