اصفهان به عنوان پایلوت اجرای طرح مدیریت واحد شهری انتخاب شود

اصفهان به عنوان پایلوت اجرای طرح مدیریت واحد شهری انتخاب شود

    اصفهان به عنوان پایلوت اجرای طرح مدیریت واحد شهری انتخاب شود

    رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سفر رئیس جمهور به اصفهان، مدیریت واحد شهری مطرح شود تا اصفهان به عنوان پایلوت اجرا کننده این طرح در کشور انتخاب شود.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، عباس حاج‌رسولی‌ها در نطق میان دستور چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت باید به عنوان ارزش افزوده به مردم اصفهان پرداخت شود که تاکنون انجام نشده و این حق الناس است.

    وی با اشاره به مدیریت واحد شهری گفت: ما در حال تجمیع وظایف و مدیریت حوزه‌های مختلف شهر بودیم اما متاسفانه اختیارات شهرداری یکی یکی در حال از دست رفتن است.

    رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال ۷۸ در زمان راه اندازی دوره اول شورای شهر قرار بود برخی اختیارات به شوراها واگذار شود، فلسفه شوراها نیز که امام راحل به آن تاکید کردند همین بود. در قانون اساسی نیز به این موضوع اشاره شده است.

    وی افزود: اجرای مدیریت واحد شهری به نفع دولت است، اختیاراتی که در حیطه شوراهاست باید به خود شوراها واگذار شود و پس از سه سال نتیجه آن را خواهند دید.

    رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ساخت سالن همایش‌های بین المللی اصفهان گفت: در دنیا شهرهای دوم هر کشور برای برگزاری اجلاس‌ها و همایش‌های بین المللی درنظر می‌گیرد، دولت به این موضوع توجه کند تا سالن اجلاس اصفهان که با کیفیت و زیبایی خوبی ساخته شده مورد استفاده قرار گیرد.

    وی با اشاره به حوزه مسکن بیان کرد: شهرهای جدید سرریز شهر اصفهان هستند اما باید آمار گرفت که چند درصد از ساکنان این شهرها اصفهانی هستند، شیوه واگذاری‌ها در این شهرهای جدید زنگ خطری برای اصفهان است. ما به دنبال الحاق بهارستان به اصفهان بودیم تا واگذاری‌ها مدیریت شود که متاسفانه اینگونه نشد.

    حاج‌رسولی‌ها در پایان بر لزوم حمایت از خیریه‌های مختلف شهر از سوی شورا تاکید کرد.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات