تسهیل دسترسی به کرانه شمالی در دستور کار مدیریت  ...

تسهیل دسترسی به کرانه شمالی در دستور کار مدیریت ...

تسهیل دسترسی به کرانه شمالی در دستور کار مدیریت شهری/ آزادسازی تمامی اعتبارات پروژه‌های زود بازده منطقه 3

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، سید ابراهیم علیزاده در گفت‌و‌گویی پیرامون مجموعه اقدامات صورت پذیرفته در کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر اظهار کرد: در هشت ماه اخیر چندین فعالیت مهم انجام شده که جزو سیاست کلان شورای شهر بوده است؛ بنده به عنوان مسئول کمیته تدوین سیاست‌های کلی شورا، اقدام به تهیه و تدوین سیاست‌ها کرده‌ایم که به تایید اعضای شورای شهر رسید.

وی افزود: برای کلیه کمیسیون‌های تخصصی از منظر کمیسیون حاشیه شهر، نکات مورد نیاز، شرح وظایف و سیاست‌ها را تهیه کرده و به سایر اعضای شورای شهر اعلام شد که موارد در دستور کار کمیسیون‌ها قرار گیرد.

علیزاده با بیان اینکه باید محوریت توسعه بر مدار حرم مطهر رضوی باشد، گفت: در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد تلاش شد که شیب اعتبارات را به سمت حاشیه شهر ببریم و اولویت نخست، ارتقا سطح خدمات به حاشیه شهر باشد؛ بدین منظور بودجه حاشیه شهر که در گذشته 12 درصد بوده، در سال 1401 به 38 درصد ارتقا پیدا کرده است، که این افزایش سه برابری بودجه حاشیه شهر به همت اعضای شورای شهر و مدیریت شهری صورت پذیرفته است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید کرد: بودجه سال 1400 منطقه 3 شهرداری مشهد مقدس حدود 75 میلیارد تومان بود که در اصلاح بودجه سال گذشته به 150 میلیارد تومان رسیده بود، در سال جاری بودجه منطقه 3 بیش از 274 میلیارد تومان است و امیدواریم این میزان تا پایان سال بیش از مبلغ محقق شود.

علیزاده با اشاره به اینکه پروژه‌های زود بازده اولین مصوبه دوره ششم شورای اسلامی شهر بوده است، گفت: در این مصوبه برای هریک از محلات هدف، 10 میلیارد تومان مصوب گردید و بنا شد ظرف مدت یک سال به مرحله اجرا برسد.

وی اذعان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در بودجه 1400 با آن مواجه بودیم، انتظار می‌رفت که تمامی پروژه‌ها در سال 1400 آغاز شود ولی صورت نپذیرفت؛ 280 مییارد تومان در نظر گرفته شده بود که از این میزان 60 میلیارد تومان جذب شد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: تبصره‌ای برای بودجه سال 1401 برقرار شد که کلیه اعتبارات پروژه‌های زود بازده که در سال 1400 جذب نشده است، در سال 1401اضافه گردد؛ پیگیر آن هستیم که هرآنچه از اعتبارات 800 میلیارد تومانی که در سال 1400 جذب نشده، در سال 1401 پادار گردد؛ خوشبختانه تمام اعتبارات پروژه‌های زودبازده منطقه 3 شهرداری مشهد مقدس باز شده و می‌توانند وارد مرحله عقد قرارداد شوند.

علیزاده پیرامون دسترسی‌ مناسب به مناطق حاشیه شهر تصریح کرد: بحث دسترسی کرانه شمالی در دستور کار شهرداری قرار داده شده است تا دسترسی مناسبی برای حاشیه شهر ایجاد شود؛ در پروژه اعتبارات تملک، نیز تبصره‌ای در بودجه لحاظ شده است که 70 درصد اعتبارات تملک در حاشیه شهر هزینه شود تا بتوانیم دسترسی مناسبی برای همشهریان در حاشیه شهر ایجاد شود.

وی عنوان کرد: این اعتبارات در حوزه‌های فنی‌وعمران، آسفالت، فرهنگی، خدمات شهری، فضای سبز، ترافیک و دیگر حوزه‌های مختلف لحاظ شده و تلاش است بنا به وعده‌های که به شهروندان داده شد، شاهد ارتقا سطح خدمات باشیم؛ بایستی دولت در جهت رفع نیازهای همشهریان پای کار بیاید.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: در بررسی سندهای توسعه که در حال تدوین و بررسی است، حدود 30 درصد از ارائه خدمات به همشهریان حاشیه شهر به عهده مدیریت شهری و شهرداری است و دیگر وظایف و تکالیف به عهده سایر دستگاه‌هاست؛ از هیات دولت و مجلس درخواست می‌شود که پای کار ساماندهی حاشیه شهر مشهد بیایند.

علیزاده گفت: یکی از رویکردهای ما در طرح‌های تفصیلی شمال و شمال شرق شهر این است که انتفاع و کاربری مناسب ایجاد شود که توازن شهری لحاظ گردد؛ نباید شرایط به گونه‌ای باشد که شهر از سمتی 25 کیلومتر رشد کند و یک سمت دیگر خدمات کمتر از 10 کیلومتر باشد.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم همه کارهایی که انجام می‌شود با مشارکت مردم صورت پذیرد، گفت: توانمند سازی مردم موئلفه‌ای است که باید در دستور کار باشد که خود نیازمند تغییر نگرش است؛ دستگاه‌های ذی ربط می‌توانند در بحث توانمند سازی مردم تسهیل کننده باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات