استقبال 85 هزار نفر از بانوان مشهدی از بوستان  ...

استقبال 85 هزار نفر از بانوان مشهدی از بوستان ...

استقبال 85 هزار نفر از بانوان مشهدی از بوستان ریحانه طی 2 ماه/ برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در بوستان‌های ویژه بانوان اجرایی شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، سید حسین علوی در حاشیه بازدید جمعی از اعضای کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از بوستان ریحانه، اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های شورای ششم، ارتقاء سطح نشاط، شادابی و سلامت شهروندان، به ویژه بانوان، به عنوان نیمی از جامعه شهری مشهد است؛ یکی از مولفه‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق این نگاه، فضاهای سبز و پارک‌‎های ویژه بانوان است.

وی با بیان اینکه در مشهد مقدس، به منظور راحتی و تسهیل شرایط استفاده از فضاهای سبز برای بانوان و مادران، پارک‌های مختلفی ویژه آنها درنظر گرفته شده، گفت: خوشبختانه با بهبود شرایط کرونایی و مناسب شدن هوا، شاهد استقبال پرشور از پارک‌های ویژه بانوان هستیم؛ به نحوی که براساس گزارش‌های ارائه شده، در دو ماهه نخست امسال، حدود 85 هزار نفر از پارک ریحانه استفاده نموده‌اند.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به امکانات و زیرساخت‌های مختلفی که بوستان ریحانه از آن برخوردار است، افزود: از جمله این زیرساخت‌ها می‌توان به زمین فوتبال، وسایل بدنسازی، پیست دوچرخه، سالن ورزشی، میز شطرنج و ... اشاره کرد که بستر خوبی برای بانوان مشهدی محسوب می‌شود.

علوی‌مقدم با اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل، 3 بخش از فعالیت‌ها و خدمات پارک ریحانه به بخش خصوصی واگذار شده، تصریح کرد: یکی از خدمات، دوچرخه‌سواری است که وسایل و تجهیزات از سوی بخش خصوصی و سرمایه‌گذار تامین شده و بهره‌برداری نیز از سوی همین مجموعه انجام می‌شود.

وی گفت: اختلاف قیمتی که این دوچرخه‌ها با دوچرخه‌های اشتراکی سطح شهر دارند، ناشی از همین موضوع بوده که با جدیت پیگیر حل و فصل این مساله و تسهیل شرایط برای دوچرخه سواری بانوان در پارک ریحانه هستیم.

عضو کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از پیگیری برای رایگان کردن استفاده از دوچرخه در بوستان‌های ویژه بانوان خبر داد و افزود: ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات در پارک‌های ویژه بانوان، موضوعی است که شهرداری باید با جدیت آن را مدنظر داشته باشد و یکی از مطالبات شورای ششم است.

علوی‌مقدم با بیان اینکه یکی از وجوه بارز و قابل توجه بوستان‌های سطح شهر، وجه فرهنگی آنهاست، اظهارکرد: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید با عزم جدی، پیگیر تعریف و اجرایی کردن برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در پارک‌های ویژه بانوان شود؛ علاوه بر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر هم این مهم را مطالبه خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات