بیانیه رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان در واکنش به توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع) در فیلم «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن

بیانیه رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان در واکنش به توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع) در فیلم «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن

سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان در واکنش به توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع) در فیلم «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن بیانه ای صادرکرد.

متن بیانیه به شرح زیراست:

بسمه‌‎ تعالی

امیرمومنان علیه السلام می فرماید:«فی تَقَلُّبِ الاحوالِ عِلْمُ جَواهِرِالرِّجالِ؛

در دگرگونی روزگار و پیشامدها می توان درون اشخاص را شناخت.

اهل ایمان همواره دوستداران فضایل، کمالات و زیبایی ها هستند و هر که جلوه بیشتری از صفات نیک و خصلت های پسندیده در وجودش نمایان باشد در دل ایشان جایگاه والایی دارد. در مقابل، افراد منحرف و پست فطرت که کفر و نفاق در اعماق وجودشان نفوذ کرده، همواره میل به بدی ها و انسان های بد سرشت دارند همین گرایش ها موجب می شود که از موضع گیری آنان در حوادث پیش آمده بتوان به شخصیت واقعی شان پی برد هر چند شناخت برخی افراد، زمان فراوانی لازم دارد.

این بار نیز در جشنواره فیلم کن که تحت سیطره و فرامین دولت فرانسه برگزار می‌شود شاهد آن بودیم که ساخته‌ای نه تنها صرفا سیاسی بلکه شب‌نامه سخیف تصویری که ماحصل ذهن مشوش فردی دانمارکی تبار و برآمده از زر استکبار است و به اعتقادات و ارزش‌های میلیون‌ها مسلمان و جمعیت عظیم شیعیان جهان توهین کرده، مورد توجه این جشنواره قرار گرفته است. این سیاهه‌ تصویری با سوگیری اجتماعی، مذهبی و تحقیر باورهای آیینی ایرانی اسلامی درصد است مسیری را رود که سلمان رشدی‌ها در آیات شیطانی و آتش زنندگان قرآن کریم رفته‌اند غافل از اینکه یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِاَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ.

در حالی فیلم موهوم «عنکبوت مقدس» با ارائه چهره‌ ای مخدوش از جامعه‌ ایرانی و با توهین آشکار به باورهای متعالی شیعیان در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته که با انتخاب سیاسی این اثر ضعیف به عقیده بسیاری از منتقدان و کارشناسان بین‌المللی جای سوال مهمی در کارنامه حرفه‌ای این جشنواره بین‌ المللی به جای گذاشته است.

اینجانب ضمن محکومیت توهین به آستان امام رئوف علی بن موسی الرضا علیه السلام ؛ یاداورمیشوم که کوردلان منافق بدانند چراغی را که ایزد برفروزد هران کس پف کند ریشش بسوزد …سر ما وقدمت یا امام رضا علیه السلام ما را ثابت قدم بدار. امین یارب العالمین

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رفسنجان

    منبع خبر

    شورای شهر رفسنجان

    شورای شهر رفسنجان یک شورای شهر در شهر رفسنجان می باشد

      نظرات