تشکیل جلسه ساماندهی فاضلاب های انسانی در مبارکه

تشکیل جلسه ساماندهی فاضلاب های انسانی در مبارکه

نظر به معضلات زیست محیطی و بهداشتی ناشی از تخلیه و دفع لجن فاضلاب چاه های جذبی شهری و روستایی در اراضی مبارکه، یک جلسه ویژه با موضوع ساماندهی وضعیت دفع فاضلاب های انسانی در این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست مبارکه، پیرو مصوبات بندهای 1 و 2 اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان، یک جلسه ویژه درخصوص ساماندهی وضعیت دفع فاضلاب انسانی شهرها و روستاهای این شهرستان و تعیین تکلیف پروژه خرید و مصرف پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر مجلسی توسط مجتمع فولاد مبارکه، به ریاست معاون فرماندار و با حضور اعضا در محل فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا مهدی انصاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست مبارکه و دبیر کارگروه، دستور کار جلسه را با محوریت ساماندهی لجن فاضلاب چاه های جذبی که توسط خودروهای تانکردار حمل فاضلاب در اراضی اطراف شهرها و روستاها تخلیه می شوند و زمینه بروز مخاطرات بهداشتی و زیست محیطی را فرآهم می سازند، مطرح نمود.

در پایان پس از ارائه گزارش اقدام های انجام شده توسط نمایندگان دستگاه ها، مقرر شد: اداره آب و فاضلاب منطقه مبارکه، نسبت به برآورد هزینه و امکان سنجی چگونگی ساخت حوضچه دفع لجن فاضلاب چاه های جذبی داخل یکی از تصفیه خانه های فاضلاب شهرستان اقدام نموده و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مبارکه نیز نسبت به ساماندهی و به عضویت درآوردن مالکین خودروهای تانکر حمل فاضلاب در اتحادیه صنفی مربوطه، اقدامات لازم را به عمل آورد تا شناسایی و پیگیری قضایی افراد متخلف ساده تر شود. همچنین اداره آب و فاضلاب منطقه مبارکه، با مالکین منازلی که تاسیسات شبکه فاضلاب در شهر و روستاهای آنها احداث شده و حاضر به خریداری انشعاب فاضلاب نیستند، طبق مفاد آیین نامه عملیاتی شرکت آب و فاضلاب، برخورد قانونی نماید.

موضوع تعیین تکلیف پروژه خرید و مصرف فاضلاب شهرهای طالخونچه و روستاهای بخش مرکزی و پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر مجلسی توسط مجتمع فولاد مبارکه نیز، در یک جلسه تخصصی دیگر، بررسی خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات