بازگشایی بولوار بصیرت و ۲۰ متری شهید رحیمی در  ...

بازگشایی بولوار بصیرت و ۲۰ متری شهید رحیمی در ...

بازگشایی بولوار بصیرت و ۲۰ متری شهید رحیمی در دستور کار مدیریت شهری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، نشست "پای حرف مردم" با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، شهردار منطقه، مدیران شهری،‌ اعضای شورای اجتماعی محله و ساکنین خیابان حر در مسجد قائم(عج) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام مظلوم، همشهری ساکن منطقه حر اعلام کرد: از شورای اسلامی شهر مشهد درخواست می‌شود که به شورای اجتماعی محلات اعتماد کنند؛ در این منطقه نیازمند خانه «احسان و مهارت» هستیم تا بتوانیم موجب شکوفایی اقتصادی شویم، همچنین موضوع ضایعات و چالش‌هایی که در پی آن به وجود می‌آید، از دیگر نکات مورد دغدغه است.

همچنین مجردیان، یکی دیگر از همشهریان ساکن در محله شهید معقول بیان کرد: مکان ورزشی برای بانوان محله، تعریض خیابان شهید معقول، نیاز به ون بزرگ و یا اتوبوس در جابه‌جایی همشهریان از جمله مواردی است که بایستی در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

مهدی ناصحی، نایب رئیس کمیته نظارتی شماره 4 در این نشست مردمی اظهار کرد: هدف از برپایی جلسات در مساجد، شنیدن دغدغه‌های مردم و پیگیری مطالبات آن‌هاست؛ پروژه‌های بسیاری در سطح شهر کلید خورده و در حال پیگیری است تا خدمات شهری به صورت بهتری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: روند پیشرفت پروژه‌ها قابل قبول بوده که برخی از آن‌ها طی دو هفته آتی و برخی تا پایان تابستان جهت بهره‌مندی در اختیار همشهریان قرار می‌گیرد.

ناصحی با اشاره به اینکه تفاهم پیرامون معبر ۲۰ متری شهید رحیمی و بولوار بصیرت انجام شده و در حال بازگشایی هستند، گفت: در ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۷۷ بازگشایی معابر در حال انجام است، در فاز اول حدود ۵۱ هکتار به عنوان پارک و در فاز دوم حدود ۱۱۰ هکتار از اراضی پادگان و بولوار نماز، در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: موضوع اصلی ما بازگشایی بولوار بصیرت و ۲۰ متری شهید رحیمی است، در تفاهمی با وزارت راه و شهرسازی برای احداث دو هزار واحد مسکونی در این منطقه، به دنبال گشایش معابر بوده و در تلاشیم طی بازه زمانی کوتاهی، نقطه‌های متراکم جمعیتی را کاهش دهیم.

ناصحی خبر داد: امیدواریم بتوانیم ۶۰۰ هکتار از زمین‌های این منطقه را به محدوده شهر اضافه کنیم؛ رویکرد اصلی ما کم کردن تراکم جمعیتی در منطقه و جابه‌جایی منازل با سازه خطرناک با منازل جدید و مهندسی است.

حسن کریمدادی، عضو کمیته نظارتی شماره 4 بیان کرد: وظیفه ما در شورای اسلامی شهر پیگیری مباحث مرتبط با خدمات شهری است، مسائل مرتبط با پاکبان‌ها، فضای سبز، خدمات شهری‌، آتش نشانی، آرامستان، بازارهای شهرما و ساماندهی مشاغل از جمله مواردی است که روزانه مورد پیگیری و انجام قرار می‌گیرد.

وی افزود: از پروژه‌های در دست اجرا این منطقه بازدید به عمل آمده که باید هرچه سریعتر در اختیار مردم قرار گیرند؛ معبر شهید رحیمی بایستی هرچه سریعتر در اختیار همشهریان قرار گیرد تا سهولت در ترد فراهم آید.

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در ادامه بیان کرد: به واسطه بازگشایی بولوار بصیرت و معبر ۲۰ متری شهید رحیمی می‌توانیم خطوط مینی‌بوس و اتوبوس را جانمایی کرده و موجبات توسعه زیر ساخت‌ها را فراهم آوریم، همچنین به تبع سهولت در دسترسی، موجبات کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و فرصت توسعه فراهم می‌آید.

کریمدادی در ادامه بیان کرد: سیاست شورای ششم توجه و تمرکز بر مسجد محوری است، از این رو برای تحقق این مهم نیز بودجه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی در مورد مباحث مرتبط با جمع‌آوری ضایعات بیان کرد: در جمع آوری ضایعات با روش جدیدی مسائل را پیش می‌بریم و طرح جامع مدیریت پسماند را در شورای شهر پیگیری می‌کنیم؛ سامانه مدیریت پسماند در دوره گذشته مدیریت شهری راه اندازی شده بود و در دوره ششم توانستیم ۳۰ هزار مشترک را با ۱۰ تن زباله خشک تفکیک از مبدا را امروز به ۱۴۰ هزار مشترک ارتقا دهیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: میزان جمع آوری زباله از ۱۰ تن به بیش از ۳۰ تن در روز رسیده است؛ از دو هزار تن پسماند،‌ بالغ بر ۱۶۰۰ تن پسماند دفن می‌شود، یکی از افتخارات ما در مدیریت پسماند این است که در مشهد هیچ شیرآبه‌ای وارد سفره آب زیر زمینی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای احداث ۱۴ پارک ویژه بانوان، مشاور گرفته شده است که طرح‌های مطالعاتی را انجام دهند، گفت: در این منطقه پارک بانوان نصرت ساخته شده که منتظر افتتاح آن هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات