مشکلات شهری با ابزارهای هنری رفع شود

مشکلات شهری با ابزارهای هنری رفع شود

    مشکلات شهری با ابزارهای هنری رفع شود

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید مشکلات و دغدغه‌های شهر با ابزارهای مختلف چون هنر حل و فصل شود، گفت: امروز موقعیت‌هایی که نیاز داریم در شهر اصفهان به عنوان برند ملی و بین المللی مطرح شود، باید شناسایی تا هنرمندان در این عرصه بتوانند کمک کنند.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،  مصطفی نباتی نژاد در نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با هنرمندان عرصه موسیقی اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری در نظر داریم رویکرد فرهنگ را در همه عرصه‌ها تسری بدهیم.

    وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان نگاه و افق فرهنگی دارند، اما تحقق این رویکرد، ملزوماتی دارد.

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با تعامل مدیریت شهری و هنرمندان می‌توانیم باری که در عرصه هنر بر روی زمین است، برداریم، تصریح کرد: طبق آمار رسمی ذینفعان حوزه موسیقی حدود چهار هزار نفر هستند، اما سوالاتی مانند اینکه دغدغه این اهالی چیست؟ نسبت این اهالی با شهرداری چگونه است؟ و دولت و مسئولان باید چه کنند؟ مطرح است.

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: توصیه اکید به سازمان فرهنگی شهرداری دارم که محتوای این جلسه و بیان نقطه نظرات هنرمندان دسته بندی شود و یک تحلیل محتوایی صورت گیرد که اگر نقطه نظرات آنان در اراده شهرداری است محقق و اگر خارج از اراده این نهاد است، مشخص شود.

    نباتی نژاد خاطرنشان کرد: باید نقش خانه نوآوری، هنر و رسانه همچنین مجموعه‌های از این دست پررنگ شود تا بخشی از دغدغه‌های اهالی هنر مرتفع شود.

    وی اظهار کرد: حضور هنرمندان و ارائه کار فاخر در مراکز تفریحی شهرداری اعم از باغ گل‌ها و باغ پرندگان می‌تواند به رونق این مجموعه‌ها کمک کند و به نوعی یک نوآوری در این عرصه صورت گیرد.

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: حضور شهرداری در عرصه هنر با نگاه بنگاه‌داری و درآمدزایی نیست، بلکه موضوع مسئولیت اجتماعی مطرح است.

    نباتی نژاد گفت: پیشنهاد می‌کنم اهالی هنر در باشگاه شهر اندیشان و پلتفرم طراحی شده مبتنی بر تعاملات عضو شوند.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات