اعتقادی به بستن درهای گفت‌وگو نداریم/ضرورت ورود هنر به بافت تصمیم‌گیری

اعتقادی به بستن درهای گفت‌وگو نداریم/ضرورت ورود هنر به بافت تصمیم‌گیری

    اعتقادی به بستن درهای گفت‌وگو نداریم/ضرورت ورود هنر به بافت تصمیم‌گیری

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بهترین وسیله ارتباط مدیریت شهری با مردم از راه‌هایی مانند هنر و فرهنگ می‌گذرد، گفت: هنرمندان به عنوان نخبگان شهری، بهترین کانون مشورت دهنده به مدیریت شهری هستند.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،  علی صالحی در نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با هنرمندان موسیقی ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار کرد: مدیریت شهری ششم با نگاه «شهر همگرا» فعالیت خود را آغاز کرد چرا که معتقد هستیم با وجود فرهنگ دیرینه اصفهان، بخشی نگریستن، مقطعی دیدن و تصمیم‌سازی‌هایی که کمتر جامعیت دارد، باعث ایجاد فاصله بین مدیریت شهر و توده‌های عمومی مردم و نخبگان جامعه از جمله هنرمندان می‌شود.

    وی ادامه داد: معتقدیم که هر گروهی باید نقش خود را در اداره شهر بازی کند، لذا در عصری که اداره یک‌طرفه شهر امکان پذیر نیست، باید بتوانیم این تمرین را در اصفهان با فرهنگ و تمدن دیرینه داشته باشیم.

    عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برگشت اصفهان به شهر زندگی، شعار و هدف مدیریت شهری است، در این راستا در نظر داریم با جلب مشارکت گروه‌های مختلف تصمیم‌ساز در بین مردم سرعت تحقق این هدف را بیشتر کنیم، در واقع درصددیم نقش مردم را در تصمیم‌سازی‌ها ارتقا دهیم.

    عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اگر بخواهیم طبق روند گذشته عمل کنیم، با یک بهره وری حداقلی روبرو خواهیم بود، این در حالی است که برای عبور از مشکلات فعلی باید سرعت عمل فعالیت‌ها بیشتر شود.

    صالحی با بیان اینکه راه حل نهادینه شدن خوبی‌ها و رسیدن به شعار «اصفهان من، شهر زندگی» در پر کردن گسست‌هایی است که وجود دارد، تصریح کرد: راه مقابل با تهاجم‌هایی که به صورت ادراکی و شناختی علیه مردم وارد می‌شود، پدافند ادراکی است، بنابراین باید ضمیر ناخودآگاه مردم و قصه‌هایی که با آنها ارتباط می‌گیرند را فعال و هویت از دست رفته شهر را احیا کنیم.

    وی ادامه داد: ما باید روایتی صحیح از داشته‌های خود مطرح کنیم، روایتی که همه باور باشد و همه بتوانند با آن ارتباط بگیرند؛ در واقع باید روایت‌هایی از زندگی روزمره را مطرح و با نمایش هنرمندانه جلوه‌ای فاخر از هویت اصفهان را عرضه کنیم.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اصلاً به دنبال تعریف کار نمایشی و ایجاد قاب مشترک با هنرمندان نیستیم و برگزاری جلسه با هنرمندان با تاخیر چندین ماهه گواه بر این ادعا است که از کار هیجانی و مقطعی دور باشیم چرا که به دنبال سازوکار اساسی و راهگشا هستیم.

    صالحی با اشاره به اینکه هنرمندان پیشنهادات و راهکارهای خود را برای اداره بهتر شهر ارائه کنند، گفت: به دنبال ایجاد یک حال خوب برای مردم با اتصال به ریشه‌های هویتی هستیم تا نسل جوان ما با گذشته ارزشمند خود ارتباط بگیرند.

    وی با بیان اینکه شهرداری نزدیک به ۳۰۰ تکلیف و وظیفه بر عهده دارد، افزود: طبق قانون صراحتاً هیچ وظیفه‌ای برای شهرداری در قبال موسیقی، هنر و هنرمندان ذکر نشده، اما این تکلیف برای مدیریت شهری مطرح است که برای رفع مسائل شهر از بهترین راهکارها و راهبردها استفاده کند، در این راستا معتقدیم هنرمندان به عنوان نخبگان شهری بهترین کانون‌های مشورت دهنده به مدیریت شهری هستند تا بهترین تصمیمات را بگیرد.

    عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری دوره ششم به هنر بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری به این مقوله است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری هنر را ابزار انتقال پیام می‌دانند، در واقع هنر را یکی از اولویت‌های رسیدن به جامعه بالنده تلقی کرده و بیشتر از همه با اهالی هنر ارتباط دارند، لذا ما هم همین تفکر را دنبال می‌کنیم و اصلاً اعتقادی به بستن درهای گفتگو نداریم، بلکه معتقدیم بهترین وسیله ارتباط مدیریت شهری با مردم از راه‌هایی مانند هنر و فرهنگ می‌گذرد.

    صالحی خاطرنشان کرد: هنر باید از کالای تجملی به یک کالای عمومی تبدیل شود که همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند و محدود به یکسری از گروه‌های خاص نباشد که راهکار این مهم، ورود هنر به بافت تصمیم‌گیری‌ها است.

    وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مردم شناس و زمان شناس باشیم، باید زبان هنر را بفهمیم و از آن بهره ببریم، اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شنونده خوبی بوده‌ایم، چرا که نگاه زینت المجالس به این قبیل نشست‌ها نداریم.

    صالحی عنوان کرد: با توجه به تلاش‌های بین بخشی که در حوزه‌های مختلف داشتیم هیچ نهادی در اصفهان با رفتارهای قانونی هویت ساز مشکل ندارد؛ زیرا اگر یک فعالیت درست، یک کار فاخر با رعایت ملزومات تولید شود، قطعاً نهادهای دیگر نیز استقبال خواهند کرد، اما وقتی کار سلیقه‌ای و یا خارج از عرف در حوزه هنری رخ بدهد، عده‌ای نیز به خود اجازه می‌دهند با رفتارهای سلیقه‌ای و غیر مصوب مقابله کنند، ولی اگر رفتار اولیه در قالب چهارچوب و قانونی باشد، کسی به خود اجازه مقابله با آن را نمی‌دهد.

    وی تاکید کرد: ما می‌توانیم از هنر به عنوان یک التیام بخش و نزدیک کننده توده‌های عمومی به یکدیگر و یا ابزاری برای شکاف بین مردم با همین دو قطبی سازی ایجاد کنیم، اما من در این جلسه هیچ تعارضی بین خود و هنرمندان موسیقی ندیدم.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات