انتظار از کارگران عزیز این است که در کنار هم شهری پاک و زیبا برای همشهریان رقم بزنیم/ عده‌ای برای منافع خود آدرس غلط میدهند

انتظار از کارگران عزیز این است که در کنار هم شهری پاک و زیبا برای همشهریان رقم بزنیم/ عده‌ای برای منافع خود آدرس غلط میدهند



به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز، سیاوش محمودی تغییر اصلاح امور در روند مدیریت در خدمات شهری افزود: اصلاح ساختار خدمات شهری، شفاف سازی قراردادها، افزایش نظارت و تامین تجهیزات و ماشین آلات متناسب با شهر اهواز در بخش پسماند و نظافت شهری به طور جدی پیگیری می شود.

رئیس شورای کلانشهر اهواز با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی با پیمانکارانی که با کارشکنی و اجتناب از جمع آوری پسماند امنیت و بهداشت عمومی شهر را مخدوش کرده اند، گفت: مدیریت شهری اهواز به منظور جلوگیری از تکرار چنین اقدام هایی به دنبال اصلاح اساسی ساختار خدمات شهری است.

وی پسماند و آسفالت را اولویت های مدیریت شهری اهواز دانست و ادامه داد: این ۲ اولویت به عنوان مطالبه عمومی مردم به عنوان مسایل اولویت دار شهر به طور جدی توسط مدیریت شهری پیگیری می شود تا با اصلاح ساختارها جلوی تکرار اتفاقاتی که موجب نارضایتی مردم می شود، گرفته شود.

رییس شورای شهر اهواز افزود: به پیمانکاران هشدار می دهیم که مسولیت کار به عهده آنهاست و اگر با کارشکنی آنها بهداشت عمومی شهر تهدید شود، دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم و اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم موضوع را به طور جدی پیگیری و اجازه تبدیل بهداشت و سلامت مردم شهر عزیز اهواز به دستاویز منافع برخی افراد را نخواهند داد.

وی با تاکید بر برخورد قانونی با پیمانکاران و برخی افراد که به عنوان لیدر کارگری به دنبال تحریک کارگران به اعتصاب هستند، گفت: به تاخیر افتادن حقوق کارگران براری چند روز طبیعی است، شورا و شهرداری به دنبال احقاق حقوق کارگران بوده و هست و پسندیده نیست عده ای به عنوان لیدرهای کارگری از این مطالبه کارگران برای مطرح کردن خود به عنوان ناجی با ایجاد اعتصاب ها، هم کارگران و هم شهر را دچار مشکل کنند.

رییس شورای شهر اهواز، با بیان اینکه در چند روز اخیر برخی نیروهای خدماتی، جمع آوری پسماند و رفت و روب معابر تعدادی از مناطق شهری اهواز اعتصاب کردند که نتیجه آن انباشت زباله و تهدید بهداشت عمومی در اهواز بود که به دلیل تکرار این اتفاق در ماه های اخیر، شفاف سازی و توضیح عوامل پشت پرده این اتفاقات برای عمومی مردم، ضروری باشد.

محمودی با تاکید بر اینکه کارگران پرتلاش شهرداری اهواز بدانند که پرداخت حق و حقوق آنها در اولویت این شورا و شهردار است گفت: مدیریت شهری اهواز از وضعیت معیشت کارگران مطلع است به همین دلیل پیش از همه و بیش از هر کسی دیگری پیگیری احقاق حقوق آنها بوده و هست و اجازه ضایع شدن حقوق کارگران را به هیچ کس نمی دهد.

وی با اشاره به رابطه ناسالم میان پیمانکاران و برخی کارگران در دوره های قبل ادامه داد: برخی پیمانکاران در دوره های قبل با کارگران به توافق می رسیدند که حقوق کارگران بر اساس قانون اداره کار پرداخت نشود و از طرفی هم کارگران تعهدات قانونی خود را به شهرداری و شهر عمل نکنند که خروجی این اتفاق، محقق نشدن مطالبه مردم از نظافت شهری با وجود پرداخت هزینه های سنگین شهرداری به پیمانکاران است که این روند باید اصلاح شود.

رییس شورای شهر اهواز با اشاره به الزام شهرداری به شفاف سازی مناقصه ها گفت: همواره پرداخت حقوق کارگران پسماند در اولویت شهرداری قرار دارد به همین دلیل کارگران پرتلاش شهرداری بدانند این شورا و شهردار خود را ملزم به دفاع از حقوق آنها می دانند و از طرفی کارگران نیز باید در قبال حقوقی که دریافت می کنند، تعهد قانونی و وظیفه خود در قبال شهر را به درستی انجام دهند.

وی تاکید کرد: همه کسانی که از شهرداری حقوق دریافت می کنند وظیفه شرعی و قانونی دارند که بر اساس قانون و وجدان کاری به وظایف خود در قبال مسولیتی که پذیرفته اند عمل کنند و پاسخگو باشند.

محمودی با بیان اینکه همه کارگران شهرداری باید نسبت به شهر احساس مسولیت بیشتری داشته باشند افزود: با توجه به وضعیت درآمدی شهرداری ممکن است پرداخت حقوق کارگران شهرداری چند روزی به تاخیر بیفتد ولی مطمئن باشند که حقوق آنها ضایع نمی شود.

وی ادامه داد: درخواست ما از کارگران پرتلاش شهرداری این است که ابزار دست برخی پیمانکاران که به دنبال منافع شخصی بیشتر هستند نشوند. لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات