ایجاد گشت‌های مشترک کنترل و نظارت برای ساماندهی پسماندهای ساختمانی در ساری

ایجاد گشت‌های مشترک کنترل و نظارت برای ساماندهی پسماندهای ساختمانی در ساری

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری ، عباس غفوری رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری  با بیان اینکه امروزه با گسترش شهرنشینی و افزایش ساخت‌و‌سازها، میزان تولید نخاله‌های ساختمانی به مراتب افزایش یافته و به تبع آن مشکلاتی نیز در این حوزه به وجود آمده است، اظهار کرد: از جمله این مشکلات می‌توان به تخلیه ضایعات عمرانی در محل‌های غیرمجاز از جمله حاشیه جاده‌ها و معابر اشاره کرد‌.

وی با اشاره به تدوین طرح ساماندهی خاک، نخاله و ضایعات ساختمانی و فعالیت شبانه روزی ستاد ساماندهی خاک و نخاله‌های ساختمانی سازمان، افزود: در این طرح ضمن بررسی مکان های مناسب در مسیر روستاهای دولت آباد واقع در کمربندی غربی و روستای معلم‌کلا واقع در کمربندی شمالی، به نحو مختلف نسبت به اطلاع‌رسانی گسترده درباره محل‌های تخلیه ضایعات ساختمانی به شهروندان و اتحادیه‌های مرتبط با موضوع‌ اقدام کرده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با تاکید بر اینکه برخی راننده‌های خودرو‌های حمل ضایعات عمرانی، با بی‌توجهی به این امر، نسبت به تخلیه آن در حاشیه کمربندی‌ها، معابر کم تردد و در مجاورت پل‌ها و زیر گذرهای شهری اقدام می‌کنند، گفت: به این علت سازمان با برگزاری جلسات متعدد و تعامل مناسب با  نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی مرکز استان و نیز اخذ حکم دادستانی اقدام به راه‌اندازی گشت‌های کنترل و نظارت شبانه‌روزی کرده است.

این مسئول تصریح کرد: این اکیپ‌های ویژه، به صورت نامحسوس، در تمامی ساعات شبانه‌روز در داخل و محورهای مواصلاتی شهر اقدام به گشت زنی کرده و با متخلفان این حوزه برخورد قاطع می‌کنند.

غفوری درباره نحوه برخورد با متخلفان این حوزه خاطرنشان کرد: افرادی که اقدام به تخلیه غیرمجاز پسماند ساختمانی در سطح شهر و حریم آن می‌کنند، مکلف به جمع‌آوری نخاله‌های تخلیه شده هستند، ضمن اینکه با عنایت به حکم دادستان، علاوه بر جریمه و توقیف خودرو، راننده نیز بازداشت و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

گفتنی است در حال حاضر پرسنل ستاد خاک و نخاله سازمان، محل‌های تخلیه ضایعات ساختمانی را مدیریت و ساماندهی می کنند و در حال تسطیع سایت خاک و نخاله واقع در روستای دولت آباد هستند و سایت شماره دو واقع در روستای معلم کلا نیز به زودی آماده استفاده خواهد بود. شهروندان فهیم ساروی، جهت استفاده از سایت خاک و نخاله سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری  با شماره های سایت شماره یک ۰۹۱۸۳۳۴۲۴۰  سایت شماره دو ۰۹۰۱۸۳۳۴۲۴۱ تماس برقرار کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات