همزمان با اولین روز از هفته محیط زیست اعلام عملکرد یکساله حوزه محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان اصفهان

همزمان با اولین روز از هفته محیط زیست اعلام عملکرد یکساله حوزه محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان اصفهان

اعلام عملکرد سال 1400 معاونت محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان اصفهان در نخستین روز از هفته محیط زیست


رسیدگی به استعلام واحدهای صنعتی و خدماتی، برگزاری کمیته های ارزیابی اثرات زیست محیطی، پایش زیست محیطی  واحدهای تولیدی، پیگیری مواد قانونی هوای پاک، نمونه برداری از آب های سطحی، زیرزمینی و پساب و آنالیز پارامترهای شیمیایی و میکروبی شاخص آلودگی ، نظارت بر عملکرد آزمایشگاه های معتمد و نظارت بر نقل و انتقال و مدیریت پسماند و شرکت در جلسات مرتبط با موضوعات ذکر شده اهم اقدامات معاونت محیط زیست انسانی در سال 1400 بوده است.


به گزارش "پارما" از معاونت محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، در سال گذشته، 12 کمیته ارزیابی اثرات زیست محیطی برای پروژه های مشمول ارزیابی تشکیل شده که طی آن 23 پروژه مشمول ارزیابی بررسی شده است. همچنین 6050 مورد استعلام واحدهای صنعتی و خدماتی بررسی شده که در این راستا 36 جلسه کمیته کارشناسی به منظور تصمیم گیری درخصوص صدور مجوز واحدهای مذکور و 7 جلسه کمیسیون ماده 11 ذیل قانون هوای پاک به منظور بررسی اعتراض متقاضیان احداث وبهره برداری دراستان برگزارشده است.
معاون محیط زیست انسانی این اداره کل اعلام کرد در سال 1400، 13858 پایش از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سطح استان صورت گرفته که این پایش ها منجر به صدور 3399 اخطار، 1104 شکوائیه، 937 پیگیری قضایی، صدور 345 رای و 29 پلمب واحدهای آلاینده شده است. به علاوه بازدیدها و مکاتباتی در خصوص استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست و همچنین واحدهای متقاضی قانون از یک در هزار فروش انجام شده است.
حمیرا صفی قلی اظهار داشت در سال گذشته حدود 65 بازدید از مراکز معاینه فنی سبک و 24 مورد بازدید از مراکز معاینه فنی سنگین، 24 مورد نمونه برداری از جایگاههای سوخت نفتگاز یورو چهار طبق برنامه نمونه برداری ارسال شده از سازمان و 16 مورد نمونه برداری و آنالیز ترکیب های BTEX از جایگاههای بنزین یورو چهار صورت گرفته است.
وی پیگیری مواد قانونی هوای پاک، راهبری و نگهداری ایستگاه های پایش هوا، استخراج حدود 57600 دیتا ساعت، اعتیار سنجی شده و بارگذاری اطلاعات شاخص کیفی هوای استان دو بار در شبانه روز، شرکت در جلسات گرد و غبار، شورای ترافیک، اضطرار و راهبری و نظارت پروژه های آلودگی هوا ، نظارت بر سیستم های آنلاین واحدهای تولیدی و صنعتی سطح استان، انجام محاسبات و تهیه سهم عوارض آلایندگی واحدهای بزرگ مقیاس و تشکیل کمیته استانی و رسیدگی به 33 مورد شکایت را به عنوان مهمترین گام های این معاونت در زمینه پایش و کنترل کیفیت هوا برشمرد.
به گفته صفی قلی در سال گذشته ، پایش 14 بیمارستان و صحت سنجی 11 دستگاه بی خطرساز پسماند پزشکی، نمونه برداری و آنالیز پارامترهای شیمیایی و میکروبی شاخص آلودگی در 784 نمونه پساب و 1385 نمونه آب های سطحی و زیرزمینی، اندازه گیری فلزات سنگین در نمونه های جامد و محلول، نظارت بر عملکرد آزمایشگاه های معتمد و بررسی 2410 مورد خوداظهاری واحدهای صنعتی و خدماتی و بیمارستان ها انجام شده است.
وی در خصوص اقدام های این اداره کل در زمینه مدیریت پسماند عنوان داشت 791 بازدید از محل دفن زباله شهری و روستایی، محل دفن نخاله های ساختمانی و کارخانه کمپوست، 310 بازدید از بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی، 76 بازدید از سایت های پسماند صنعتی غیر ویژه و واحدهای بازیافت و یا امحاء کننده پسماند، 3701 بازدید از نحوه مدیریت پسماند واحدهای صنعتی، 458 بازدید از نحوه بارگیری پسماندهای صنعتی و ویژه در واحدهای صنعتی، 197 نظارت بر وصول پسماند در واحدهای بازیافت و یا امحا کننده پسماند واقع در آن شهرستان، صدور 1105 اخطار و 237 مورد پیگیری قضایی جهت مدیریت غیراصولی انواع پسماند (عادی، صنعتی، ویژه کشاورزی و پزشکی)، صدور 2603 مجوز سامانه ای به منظور نقل و انتقال پسماند، رسیدگی به 23 مورد واردات و صادرات پسماندها براساس مفاد کنوانسیون بازل در سال گذشته انجام یافته است.
شرکت در جلسات گروه کاری تلفیق استانداری، تنظیم موارد مربوط به گروه کاری امور زیربنایی و شرکت در جلسات آن، تنظیم موارد مربوط به دستور کار شورای برنامه ریزی و توسعه پایدار، شرکت در جلسات و بازدیدهای کمیسیون ماده 5 استانداری از دیگر اقدامات این اداره کل در سال 1400 است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات