خانه بانوان دررفسنجان احداث می شود/ رشد و تعالی شهر مشارکت بانوان را می طلبد

خانه بانوان دررفسنجان احداث می شود/ رشد و تعالی شهر مشارکت بانوان را می طلبد

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت: احداث خانه بانوان در رفسنجان توسط سرکارخانم دکتر حکمت رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر در حال پیگیری است وبه زودی راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان در پنجاه وششمین نشست شورای شهر به ریاست سید حسین رحیمی و با حضور اعضای شورا و شهردار رفسنجان در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد،دراین نشست لایحه پیشنهاد شهرداری مبنی بر راه اندازی فرهنگسرای بانوان (خانه بانوان) مطرح شد و مورد بحث وبررسی اعضا قرار گرفت و منتخبین مردم در شورای شهر پیشنهاد مذکور را به تصویب رساندند.

رئیس شورای شهر با اشاره به تصویب راه اندازی خانه بانوان تحت مدیریت معاونت فرهنگی ؛ اجتماعی شهرداری مطرح کرد: امروزه حضور گسترده بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، ورزشی و اقتصادی پدیده‌ای انکار ناپذیر بوده و زنان نقش بی‌بدیلی را در داشتن جامعه‌ای آباد ایفا می‌کنند.

سیدحسین رحیمی افزود: با توجه به رواج آسیب‌های اجتماعی که ناگزیر منجر به سست شدن بنیان خانواده‌ها نیز خواهد شد؛ ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات بانوان برای پیشگیری از حوادث احتمالی ضروری به نظر می‌رسد و توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی مسیری به سوی پیشرفت و بالندگی را در پیش‌روی بانوان قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: بانوان با برخورداری از روحیه اجتماعی بالا، انگیزه و روحیه مضاعف و توانایی‌های خاص در مسیر توسعه و رشد هر جامعه‌ای آستین همت خود را بالا زده و حضور چشمگیری را در توجه به نیازهای مهم جامعه ایفا می‌کنند.

وی گفت:شورای شهر و شهرداری در قبال کاهش آسیب‌های اجتماعی خود را مسئول دانسته و قصد دارند با توجه ویژه به بانوان و زنان گام‌های بلندی در داشتن شهروندی سالم که در نهایت شهری انسان محور را خواهند ساخت، بردارندو از تمامی ظرفیت‌های موجود در عرصه‌های مختلف درشهر استفاده شود.

رئیس شورای شهر از جمله قدم‌های اولیه و موثری که شورای شهر وشهرداری در مسیر تعالی و رشد بانوان برداشته است، احداث و بهره‌برداری ازفرهنگسرای بانوان (خانه بانوان) عنوان کرد وگفت : این خانه بانوان مختص بانوان بوده تا این نهاد فرهنگی کانون ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بانوان باشد.

وی یادآور شد: با توجه به سیاست پیش‌رو در شهرداری، با مشارکت و حضور گسترده بانوان در خانه بانوان و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آن‌ها، می‌توان در کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

در ادامه این نشست چندین نامه  مربوط به املاک وشهرسازی از سوی شهروندان ؛ نامه مربوط به نصب دوربین های امنیتی درسطح شهر(پایش تصویری) ؛ نامه شهرداری مربوط به مشارکت وهمکاری در نمایشگاه صنایع دستی مطرح و مورد بحث وبررسی اعضا قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذگردید.

در پایان این نشست  که با حضور دکتر رنجبر کریمی رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) همراه بود ایشان ضمن گزارشی از املاک دانشگاه ؛ از همکاری شورا و شهرداری با دانشگاه ولیعصر(عج) قدردانی نمود و همچنین علاوه بر مستند سازی املاک دانشگاه ؛ خواستار تقویت واستمرار بیشتر همکاری ها بین این دونهاد شد.

ضمنا دوخبرنگار از هفته نامه فرهنگ وهنر و پایگاه خبری تیتر رفسنجان به نمایندگی از خانه مطبوعات شهرستان این جلسه را پوشش خبری دادند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رفسنجان

    منبع خبر

    شورای شهر رفسنجان

    شورای شهر رفسنجان یک شورای شهر در شهر رفسنجان می باشد

      نظرات