دوچرخه‌های بایدو در بوستان‌های ویژه بانوان رایگان  ...

دوچرخه‌های بایدو در بوستان‌های ویژه بانوان رایگان ...

همزمان با دهه کرامت، دوچرخه‌های بایدو در بوستان‌های ویژه بانوان رایگان می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، فاطمه سلیمی در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: روز گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به منظور بزرگداشت مقام دختر در دهه کرامت، طرح ارائه خدمات رایگان استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در بوستان‌های بانوان به تصویب رسید.

وی افزود: شهرداری مشهد مکلف است آیین‌نامه ارایه خدمات رایگان استفاده از دوچرخه های اشتراکی بایدو در سطح پارک‌های بانوان در تمام طول سال را ظرف مدت یک ماه تهیه و برای تصویب به شورای شهر ارائه دهد.

سلیمی گفت: همچنین شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به افزایش تعداد دوچرخه‌های هر بوستان بر اساس تقاضای بانوان شهروند، احداث پارکینگ ویژه دوچرخه در پارک‌های بانوان، نسبت به نگهداری دوچرخه‌های شخصی بانوان در شرایط استاندارد به صورت رایگان و ارائه لایحه توسعه زیرساخت دوچرخه سواری بانوان با مشارکت هیأت دوچرخه سوای استان اقدام نماید.

وی با اشاره به اینکه سلامت بانوان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است، افزود: ورزش صبحگاهی از دیگر موارد مورد تاکید کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بوده و بانوان می‌توانند در بوستان‌های ویژه بانوان، مساجد منتخب و مجتمع‌های مسکونی با بیش از 50 واحد از خدمات برگزاری ورزش صبحگاهی به صورت رایگان بهره‌مند شوند؛ در حال حاضر ورزش صبحگاهی در 15 بوستان، 30 سالن ورزشی، 50 مسجد و 5 مدرسه دایر است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: ایجاد کمیسیون بانوان و خانواده یکی از سیاست‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد بوده و در تلاش که اقدام مثبتی در حوزه اشتغال بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار، توانمند سازی بانوان، حمایت از دختران ورزشکار و مدال آور در سطح ملی و بین المللی و غیره صورت پذیرد.

سلیمی تاکید کرد: با قرار گرفتن در دهه کرامت و زادروز حضرت فاطمه معصومه(س)، در هفته جاری همایش بزرگ کوهپیمایی ویژه بانوان و دختران مشهدی، با محوریت ساکنان حاشیه شهر در برنامه شهرداری قرار گرفته و 2 هزار نفر از دختران و زنان مشهدی در این رویداد ورزشی شرکت خواهند کرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس عنوان کرد: پیش بینی برپایی همایش‌های مختلف ورزشی و تفریحی در مناطق مختلف شهرداری، همایش همسان‌سازی مربیان طرح‌های ورزش صبحگاهی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و برگزاری رویدادهای ورزشی ویژه بانوان از مجموعه اقدامات در دست اجرا است.

وی عنوان کرد: براساس گزارش ارائه شده از سوی اداره تربیت بدنی شهرداری، از ابتدای مهرماه، مسابقات جام بزرگ ویژه بانوان رشته‌های مختلف ورزشی همچون فوتبال، فوتسال، بسکتبال و ... برگزار خواهد شد؛ مرحله مقدماتی المپیاد ورزشی در رشته‌های تیمی یکنفره در فصل تابستان برگزار و سپس افراد منتخب، در قالب مرحله شهری، در 6 ماهه دوم سال به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات