پیام سرپرست فرمانداری ویژه کاشان به مناسبت هفته محیط زیست

پیام سرپرست فرمانداری ویژه کاشان به مناسبت هفته محیط زیست

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با صدور پیامی هفته محیط زیست را تبریک گفت.

به گزارش«پارما» از روابط عمومی و اطلاع رسانی فرمانداری ویژه کاشان؛ محمدشریف زارعی با صدور پیامی هفته محیط زیست را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

باسمه تعالی

" شانزدهم تا 22 خرداد ماه در کشور با شعار "محیط‌زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه" نامگذاری شده است که با نگاهی به شعار جهانی "تنها یک زمین دارم" می توان حس مسئولیت خود را در خصوص طبیعت و محیط زیستی که در آن زندگی می‌کنیم و از نعمت هایش بهره مند هستیم را دو چندان نمود.

حفظ محیط زیست موضوعی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و در همین راستا توجه به مباحث زیست محیطی و به جای گذاشتن زمینی پاک و سالم برای آیندگان و فرزندانمان دارای اهمیت است.

لازمه توسعه پایدار وجود برنامه مدون و مسیر مشخصی است که بتوانیم تا حد امکان صنعت پاک را جایگزین صنایعی کنیم که در آینده محیط زیست را دچار بحران کرده و می تواند موجب وارد کردن آسیب های جدی برای سلامت جامعه شود. لذا در کنار توسعه صنعتی، جلوگیری از استقرار صنایع آلاینده نزدیکی شهرها از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است.

از جمله چالش هایی که امروز محیط زیست با آن سروکار دارد معضل ریزگردهایی است که چهره نا زیبایی به شهرهای کشور می‌دهد و از طرفی سلامت مردم را به خطر می اندازد که لازم است به صورت جدی این موضوع از روش های مختلف پیگیری و برای رفع آن چاره اندیشی عملی صورت گرفته و در اطراف شهرهای کویری بیابان زدایی در دستورکار قرار گیرد.

موضوعی دیگر که می‌بایست مورد توجه واقع شود کاهش آلایندگی صنایع شهرستان است که ضرورت دارد شرکت‌های صنعتی با تعامل مطلوب با محیط زیست نسبت به اجرای طرح هایی برای کاهش آلایندگی صنایع خود در راستای حفظ محیط زیست و سلامت عامه اجرایی نمایند تا بتوانند سهم بزرگی را در حفظ هوای پاک داشته باشند.

یکی از مواردی که می توانند به صیانت از محیط زیست و هوای پاک جامعه کمک شایانی نماید توسعه درختکاری و ایجاد فضای سبز همگون با اقلیم منطقه است که با ایجاد و تکمیل کمربند سبز کاشان می توان از بیابانزایی در این شهرستان جلوگیری نمود.

اینجانب فرارسیدن هفته محیط زیست (16 لغایت22 خردادماه 1401) را به همه دلسوزان، علاقمندان، محیط بانان و کارکنان حوزه محیط زیست تبریک گفته و امیدوارم پیوست های زیست محیطی در بخش های مختلف توسعه دیده شود. "

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات