دریافت دیدگاه‌های بانوان در پرتال شهر/ رویدادهای تفریحی با نگاه محله‌محوری اجرا می‌شود

دریافت دیدگاه‌های بانوان در پرتال شهر/ رویدادهای تفریحی با نگاه محله‌محوری اجرا می‌شود

    دریافت دیدگاه‌های بانوان در پرتال شهر/ رویدادهای تفریحی با نگاه محله‌محوری اجرا می‌شود

    عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم استفاده از دیدگاه‌های بانوان برای حل مسائل و مشکلات این قشر گفت: در همین راستا به دنبال ایجاد ظرفیتی هستیم که براساس آن در پرتال شهر جایگاهی برای بانوان ایجاد کرده و از نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها به صورت مستقیم بهره ببریم.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، فرزانه کلاهدوزان در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به فعالیت کمیته بانوان شورای شهر اظهار کرد: این کمیته ذیل کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای شهر تشکیل شده و فعالیت می‌کند. نگاه ویژه به مسائل بانوان، توزیع عادلانه خدمات و امکانات شهری و زیست‌پذیر شدن شهر برای این قشر از جمله رویکردهای کمیته بانوان است.

    وی با تاکید بر لزوم افزایش نشاط و فرصت تفریح برای بانوان گفت: باغ‌های بانوان شهر در دو سال اخیر که بیماری کرونا شایع شده بود شرایط نامناسبی داشت اما خوشبختانه با بهبود اوضاع، رونق پیدا کرده است، علاوه بر این برای ارتقا کیفیت خدمات این باغ‌ها بودجه نیز درنظر گرفته شده است.

    عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تلاش کمیته بانوان شورای اسلامی شهر اصفهان برای برطرف کردن مشکلات ایستگاه‌های ورزش همگانی اظهار کرد: اختصاص مکان‌های ورزشی برای بانوان، ارتقا کیفیت خدمات ایستگاه‌های ورزش و برگزاری رویدادهای تفریحی که منجر به تزریق روحیه نشاط و شادابی میان دختران و زنان شهر می‌شود از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

    وی ادامه داد: در همین راستا به دنبال ایجاد ظرفیتی هستیم که براساس آن در پرتال شهر جایگاهی برای بانوان ایجاد کرده و از نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها به صورت مستقیم بهره ببریم.

    عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان درباره قانون جوانی جمعیت گفت: این قانون سال گذشته پس از تصویب در مجلس ابلاغ شد. براساس قانون هر دستگاه وظایفی دارد. در این میان شهرداری‌ها نیز وظایف و تکالیفی برعهده دارد.

    وی افزود: کمیته بانوان شورای اسلامی شهر اصفهان چندین جلسه با بانوان شاغل در شهرداری داشته، مسائل و نیازهای آن‌ها را احصا کرده و تا جایی که در توان ما بوده برای حل آن قدم برداشتیم. در این میان دورکاری، مرخصی زایمان، نگهداری از فرزند و... نکات مدنظر بانوان شاغل است که دیدگاه‌های آن‌ها را دریافت کرده‌ایم.

    کلاهدوزان گفت: قانون جوانی جمعیت تکالیفی را برای شهرداری درنظر گرفته و ما براساس این تکالیف به وظایف خود عمل می‌‌کنیم، ضمن اینکه شهرداری در جایگاه خود نیز وظایفی را انجام می‌دهد که به دنبال اجرای هر دو نوع از تکالیف پیرامون حمایت از بانوان شاغل هستیم.

    وی با بیان اینکه شهرداری‌ها مکلف هستند که بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغات خود را به موضوع جمعیت و فرزندآوری اختصاص بدهند، گفت: در همین راستا شهرداری باید به منظور تکریم و حفظ حقوق مادر و کودک، ساختمان‌ها و اماکن عمومی را به اتاق‌هایی برای مادر و کودک اختصاص بدهند. چون اصفهان شهر دوست‌دار کودک است در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است و امیدواریم در همین راستا تلاش‌ها ادامه پیدا کند.

    عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعرفه‌های تفریحی و ورزشی نیز برای خانواده‌های دارای سه فرزند نیم‌بها محسوب می‌شود که شورای شهر برای حمایت از نهاد خانواده موظف به اجرای آن است. کاهش عوارض تراکم ساخت و ساز برای خانواده‌های با سه و چهار فرزند نیز از دیگر تصمیمات ماست که البته هنوز ابلاغ نشده است.

    وی با بیان اینکه سلامت، تفریح و نشاط بانوان شهر از اهداف مهم شورای شهر است، تصریح کرد: توسعه سبک تغذیه و زندگی سالم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دستور کار قرار دارد که در این میان برگزاری کلاس‌های آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مدنظر است.

    کلاهدوزان با اشاره به تشکیل شورای مشورتی بانوان در شهرداری که شامل مجموعه مشاوران شهرداری است، گفت: مهمترین وظیفه این شورا احصا مشکلات حوزه بانوان است تا در کنار کمیته بانوان شورا مسائل را پیگیری کنند. ایجاد پرتال شهری برای دریافت دیدگاه‌های بانوان و باشگاه شهراندیشان نیز فرصت مغتنمی برای همفکری پیرامون مسائل و مشکلات حوزه بانوان است.

    عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از مسائل اصفهان دفع پسماند است، گفت: دقت و ظرافتی که در مدیریت بانوان وجود دارد می‌تواند برای ما راهگشا باشد. در این میان طرح‌هایی برای تفکیک از مبدا در نظر گرفته شده است که بانوان می‌توانند در این میان شهرداری را یاری کنند و آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی‌ها در این زمینه به زودی شروع می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای جهان به سمت پسماند صفر می‌روند، البته رسیدن به این جایگاه بسیار آرمانی است اما می‌توان قدم به قدم به این هدف نزدیک شد.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات