تولید لامپهای LED با عمر ۱۰۰هزار ساعت

تولید لامپهای LED با عمر ۱۰۰هزار ساعت

http://www.bananews.ir/فروش لامپهای LED که دیودهای ناشر نور جایگزین رشته‌های لامپهای عادی کرده از امروز به مناسبت روز زمین در آمریکا آغاز می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این لامپها با استفاده از دیودهای ناشر نور (LED) دارای عمر طولانی اما قیمت بالا است، گفته می شود که نخستین نسخه های این لامپ ۶۰ دلار قیمت خواهد داشت، این درحالی است که عمر این لامپها ۱۰۰ هزار ساعت اعلام شده است.

شرکت الکترونیکی فیلیپس برای فروشگاه هایی که این لامپ را به فروش می رسانند تخفیفی قائل شده و آنها را با قیمت کمتری در اختیار آنها قرار می دهد.

این لامپ برنده مسابقه وزارت انرژی آمریکا شده که با هدف ایجاد جایگزینهای کم مصرف به جای لامپهای ۶۰ وات برگزار شده بود.

براساس گزارش بی بی سی، وزارت انرژی آمریکا در این مسابقه شرکتهای مختلف را برای ارائه طرحی که بتواند نور گرم لامپهای رشته ای ارائه دهد، اما در عین حال کم مصرف باشد را به چالش کشیده بود. محصول طراحی شده شرکت فیلیپس پس از ۱۸ ماه آزمایش به عنوان برنده نهایی اعلام شد.

درحال حاضر پیش بینی می شود که لامپهای فلورسنت که هم از نظر انرژی مقرون به صرفه بوده و هم قیمت کمتری دارند، رقیب جدی این لامپهای LED تلقی شوند.

درحال حاضر تولید لامپهای ۱۰۰ وات در اروپا و آمریکا متوقف شده است و تولید لامپهای ۶۰ وات در اروپا متوقف شده و به تدریج درحال توقف در آمریکا است. از سال ۲۰۱۴ به بعد تولید لامپهای رشته ای ۴۰ وات یا بیشتر نیز ممنوع خواهد شد.

 

 

    نظرات