پیام فرمانده بسیج حوزه ادارات کل شهید باهنر به مناسبت هفته محیط زیست


فرمانده بسیج حوزه ادارات کل شهید باهنر اصفهان با صدور پیامی هفته محیط زیست را گرامی داشت.

به گزارش«پارما» از اداره حفاظت محیط زیست برخوار؛ مصطفی ناصری فرمانده حوزه بسیج ادارات کل شهید باهنر اصفهان با صدور پیامی هفته جهانی محیط زیست را گرامی داشت.

متن پیام به شرح زیر است:


باسمه تعالی

حفظ حریم محیط زیست باید جزئی از فرهنگ عمومی بشود. مقام معظم رهبری - 17/12/1393

" فرمانده، اعضای شوراء، بسیجیان و کارکنان محترم محیط زیست استان اصفهان

در مکتب حیات بخش اسلام نحوه زندگی اجتماعی و محیط زیست مورد توجه بوده و پیروان خود را به رعایت قوانین و مقررات مربوطه و اجرای دستورات و قوانین اجتماعی و فردی ملزم کرده است. امروزه در تمام دنیا و خصوصاً در کشور های توسعه یافته یکی از عوامل تأثیر گذار در رشد و توسعه آن ها توجه جدی به مباحث زیست محیطی است.

آرزوی داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی و تخریب و طبیعت مناسب برای انسان ها و دیگر موجودات، عزمی جدی در جهت حفظ ، نگهداری و بهره‌ برداری صحیح از مواهب و منابع زیبای زمین را می طلبد که این مهم با همکاری و مشارکت فعالانه تمامی مردم و سازمان ها و تشکل های مردم نهاد با دستگاه های اجرایی مرتبط میسر می شود.

یکی از جنبه‌های ارتباطی انسان که در مکتب اسلام مورد توجه قرار می‌گیرد ارتباط انسان با جهان است. بشر نسبت به جهان مسئول است و طبیعت به‌عنوان بخش عظیمی از این جهان ازجمله اموری است که باید توسط او حفظ گردد.

انسان در کنار تمام وظایفی که برعهده دارد در برابر طبیعت و محیط زیست خویش نیز موظف است.

توجه به محیط زیست ما را از منیّت و خودخواهی دور می‌کند و بی‌توجهی به طبیعت روح طغیان‌گری و خودخواهی را در وجود ما می‌دمد.

در میان روزهای سال، آغاز هفته محیط زیست بهانه‌ای است تا یادآور اهمیت موضوعات زیست محیطی باشیم و سپاسگزار از آنهایی که در مسیر حفظ طبیعت و محیط زیست همت می‌گمارند.

به همین مناسبت از خدمات و زحمات شما صمیمانه سپاسگزاریم و از خداوند متعال می‌خواهیم که روح خدمت به طبیعت را همواره در وجود شما زنده نگه دارد. "


لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات