نگاه ویژه شورای ششم به حوزه فرهنگ شهر/ برنامه‌های  ...

نگاه ویژه شورای ششم به حوزه فرهنگ شهر/ برنامه‌های ...

نگاه ویژه شورای ششم به حوزه فرهنگ شهر/ برنامه‌های فرهنگی با عنوانی واحد ارائه شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، فاطمه سلیمی در جلسه تودیع و معارفه معاون فرهنگی شهرداری منطقه دو مشهد مقدس، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتی می‌فرمایند، "فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است، چرا؟ چون فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می‌کنیم، شما ناچار هوا را تنفس می‌کنید چه بخواهید و چه نخواهید، اگر تمیز باشد آثاری دارد و اگر تمیز نباشد آثاری دیگر".

وی با بیان اینکه جامعه بر چهار رکن فرهنگ، سیاست، اقتصاد و اجتماع پایه گذاری شده است، ادامه داد: فرهنگ همان هوایی است که در تمام بخش‌ها جاری است و بر تمامی بخش‌ها تاثیر می‌گذارد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌هایی است که دقیقه و لحظه نمی‌شناسد و همیشه باید برای ارائه خدمت حاضر بود؛ در این راستا سطح معاون فرهنگی مناطق شهرداری باید ارتقا پیدا کند و در جلسات کمیته‌های نظارتی باید همه معاونین حتما حضور داشته باشند.

سلیمی تصریح کرد: باید ارتباط بین همه معاونین مانند معاون شهرسازی با معاون فرهنگی برقرار باشد، چرا که بسیاری از مسائل و مشکلات مردم با همراهی همکاران ما در حوزه فرهنگی حل خواهد شد.

وی در خصوص نیروهای شهرداری نیز خاطر نشان کرد: نیروهای شهرداری بسیار پرقدرت و کارا هستند و ما نیز از حضور آن‌ها در سیستم شهرداری حمایت می‌کنیم؛ همچنین باید یک اتحاد سیستمی در مجموعه مدیریت شهری به منظور ارائه بهتر خدمات صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: عرصه میدان شهدا و گلزار شهدای گمنام نقطه قوت این منطقه است که در برنامه ریزی‌ها باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

سلیمی گفت: برنامه‌های فرهنگی باید به صورتی طراحی شود که بتوان آن را در سیزده منطقه شهرداری و با عنوانی واحد اجرا کرد؛ همچنین شهرداری و شورا باید در کنار هم باشند تا اقدامات موثری در شهر شکل بگیرد.

شایان ذکر است در این جلسه مهدی یوسف زاده به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری منطقه دو منصوب شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات