برنامه هاي مديريت مصرف امسال هوشمند شده است

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان همدان، مشاور امور مجلس شركت توانير به همراه مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با حضور در شهرستان ملاير ضمن بازديد از پروژه هاي برقي روستاهاي ازناو و ورچق با نمايندگان مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار اين شهرستان ديدار كردند.
مشاور امور مجلس شركت توانير در حاشيه اين بازديد با اشاره به نقش مؤثر نمايندگان در مجلس و كميسيون انرژي و پيگيري امور با توجه به درك صحيح آنان از مسائل و مشكلات حوزه برق اظهار كرد: بايد توسعه منطقه اي در نظر گرفته شود و همكاران ما نيز پاي كار و به دنبال رفع مشكلات پس از بررسي و آسيب شناسي هستند.
مسعود معين پور با اشاره به بازديد انجام شده از دو روستاي شهرستان ملاير و رضايتمندي مردم ادامه داد: اقدامات خوبي در حوزه جابجايي تيرها، روشنايي معابر، تبديل سيم مسي به كابل خودنگهدار و... در بخش روستايي انجام شده است كه امسال نيز بر اساس برنامه پيش بيني شده به صورت ويژه ادامه دارد.
وي ابراز داشت: با اجراي طرح بهارستان كه سال گذشته انجام شد و سنگ بناي آن توسط مجلس شوراي اسلامي گذاشته شد اقدامات خوبي در روستاها صورت گرفت.
مشاور امور مجلس شركت توانير گفت: با توجه به آسيب شناسي انجام شده در سال گذشته، برنامه هاي مديريت مصرف امسال به صورت هوشمند شده است و طرح هاي مشاركت كشاورزان، صنايع، ادارات و... ابلاغ شده كه مشتركين با مشاركت در طرح هاي تشويقي از مزاياي آن نيز بهره مند مي شوند، براي مثال كشاورزان در قالب تفاهمنامه و با خاموش كردن چاه هاي خود طي ساعت اوج بار مشمول بخشودگي هزينه برق مصرفي مي شوند.
وي يادآور شد: تمام تلاش ما اين است كه با مديريت بخش صنعت و جابجايي تعطيلات و تعميرات در اين حوزه، امسال در بخش خانگي خاموشي نداشته باشيم.
مشاور امور مجلس شركت توانير ضمن تشكر از حمايت نمايندگان از مجموعه صنعت آب و برق گفت: هدف ما روشن نگه داشتن چراغ است و همه اين تلاش ها در راستاي كسب رضايتمندي مردم است.
* تبديل 1500 كيلومتر شبكه سيمي استان به كابل خودنگهدار
علي سهرابي بيدار، مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان نيز در ادامه با بيان اينكه با حمايت نمايندگان و تأمين اعتبارات بيشتر از سهم تعيين شده استان، كار انجام مي دهيم، گفت: تبديل يك هزار و 500 كيلومتر شبكه سيمي استان به كابل خودنگهدار را در برنامه داريم كه سال گذشته 500 كيلومتر انجام شد و مابقي آن نيز در صورت تأمين اعتبار امسال اجرايي مي شود.
وي با بيان اينكه علاوه بر برنامه تعيين شده در شهرستان ملاير 120 كيلومتر ديگر از شبكه هاي سيمي به كابل خودنگهدار تبديل شد، گفت: تمام نيازمندي هاي روستاها در حوزه برق جمع آوري و احصاء شده و بر اساس آن كارها انجام مي شود.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با بيان اينكه بايد از هر ظرفيتي براي پيشرفت استان استفاده كنيم، افزود: بايد زيرساخت هاي توسعه استان را فراهم كنيم كه براي اين كار نياز به احداث پست هاي جديد با قدرت بالا است.
وي ادامه داد: دو پست 230 شهيد همداني و كرفس در استان احداث شده كه در صورت تكميل، موجب كاهش بار شبكه ها و پست هاي مجاور مي شود.
* بهينه سازي شبكه هاي برق 16 روستاي شهرستان ملاير
رضا شيردره، مدير توزيع برق شهرستان ملاير نيز در ادامه با اشاره به وجود 135 هزار مشترك، 3 هزار كيلومتر شبكه برق و 3 هزار دستگاه پست توزيع در شهرستان ملاير گفت: اين شهرستان از مناطق قديمي استان است كه ترميم و بازسازي شبكه هاي شهرستان شرايط خاص خود را دارد.
وي با بيان اينكه در مناطق روستايي طي سال گذشته از محل عوارض اقدامات خوبي انجام شد، افزود: تبديل 122 كيلومتر سيم مسي به كابل خودنگهدار، جابجايي 503 اصله تير از معابر، مقاوم سازي 304 اصله پايه شبكه فشار متوسط و... از جمله اين فعاليت ها بوده است.
مدير توزيع برق شهرستان ملاير با اشاره به پروژه بهينه سازي شبكه هاي برق 16 روستا اظهار كرد: اين پروژه در مرحله مناقصه است و پيمانكار آن مشخص شده و به زودي كار آغاز مي شود.
وي با بيان اينكه شهرستان ملاير نيازمند پست برق 400 مگاواتي است، گفت: احداث پست موبايل سمت منطقه آورزمان و تأمين ترانس با توجه به توسعه شهر و درخواست انشعابات از ديگر مواردي است كه نيازمند توجه ويژه و اعتبار است.
* نصب 2 هزار چراغ براي روشنايي معابر روستايي
هادي بيگي نژاد، نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي نيز ضمن تقدير از زحمات مجموعه برق استان و شهرستان گفت: سال گذشته در قالب چهار برنامه، كارها پيگيري شد كه نتيجه آن جابجايي 500 اصله تير برق، تبديل 120 كيلومتر شبكه سيمي به كابل خودنگهدار، نصب 2 هزار چراغ براي روشنايي معابر و نصب 40 دستگاه ترانس در روستاهاي ملاير بود كه مقرر شده امسال نيز به همين ميزان اقدام شود.
حجت الاسلام آزادي خواه، نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مجموعه برق استان انصافا خوب كار انجام مي دهد و تعامل خوبي دارند، گفت: با توجه به آغاز فصل گرما كار برق بسيار سخت است و برنامه ريزي مناسب براي مديريت مصرف ضرورت دارد.
وي با اشاره به بازديد از روستاهاي شهرستان گفت: عمده مطالبات مردم رفع افت ولتاژ، تبديل شبكه سيمي به كابل خودنگهدار براي جلوگيري از سرقت سيم ها و ... است كه توزيع برق با مشاركت در اين زمينه موجب رضايتمندي مردم شده است.
نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: ما به دنبال احداث نيروگاه 500 مگاواتي هستيم كه اين پروژه را به طور ويژه پيگيري مي كنيم چراكه از يك سو اشتغالزا بوده و از سوي ديگر زيرساخت لازم را براي توسعه در شهرستان ملاير فراهم مي كند.
سلمان اسماعيلي، فرماندار ويژه ملاير نيز با بيان اينكه از برق استان و شهرستان رضايت داريم، گفت: روحيه اي كه در مجموعه برق وجود دارد بايد تقويت شود چراكه در جلب رضايتمندي مردم و توسعه استان اثرگذار است.
وي با بيان اينكه صنعت برق امروز جايگاه بي بديلي پيدا كرده است و مستقيم با رضايتمندي مردم ارتباط دارد، افزود: برق يكي از مولفه هاي مهم رشد و توسعه و توليد كشور است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات