تامین ایمنی‌ رود‌دره‌ها با دولت است

تامین ایمنی‌ رود‌دره‌ها با دولت است

www.BanaNews.irمدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران مسوولیت تامین امنیت رود دره‌ها را در چارچوب وظایف دولت عنوان و تاکید کرد: شهرداری تهران در حوزه ایمنی و آبخیزداری رود دره‌ها مسوولیتی ندارد، بلکه دولت مسوول این امر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید پاکساز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طرح ساماندهی روددره‌ها در دو بخش کیفیت محیط شهری و آبخیزداری مطرح است، اظهار کرد: حوزه آبخیزداری در اختیار مدیریت شهری نیست، بلکه دولت و دستگاه‌هایی همچون سازمان حفاظت محیط زیست باید به آن ورود کنند.

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران در خصوص انتقاداتی که به بتن‌کاری و سنگچین مسیل‌ها و روددره‌ها مطرح شده است، گفت: این موضوع که بتن‌کاری موجب جلوگیری از جذب آب توسط خاک می‌شود در کل صحیح است، اما در طرح‌های اجرا شده راهکارهای دیگری برای این منظور پیش‌بینی شده و تنها عدم به کارگیری بتن، راهکار جلوگیری از بروز سیلاب در روددره‌ها نیست.

همچنین در پی بروز سیلاب اخیر که موجب وارد شدن خساراتی به متروی تهران شد، معصومه ابتکار، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با انتقاد از اجرای طرح‌های غیرعلمی و بدون پیوست زیست‌محیطی در روددره‌ها، تاکید کرد: سنگچین و بتن‌کاری بستر رودهای تهران، مانع نفوذ آب به داخل زمین شده و احتمال جاری شدن سیلاب را افزایش می‌دهد.

در همین حال پاکساز از بررسی ۸۰ طرح موضعی و موضوعی توسعه شهری در شهرداری تهران خبر داد و گفت: مهم‌ترین این طرح ها مربوط به فضای سبز، شبکه معابر و ساماندهی چند محور مهم شهری است که با جدیت دنبال می‌شود. او در گفت‌وگو با سایت اطلاع‌رسانی شهرداری تهران اظهار کرد: از جمله این طرح‌ها ساماندهی چند محور مهم شهری مانند خیابان ولی عصر (عج) است که در دست بررسی و انجام است.

به گفته پاکساز، طرح‌های موضعی و موضوعی گام سوم طرح‌های توسعه شهری است که با جدیت دنبال می‌شود.

 

 

    نظرات