مانع از شکلگیری «مشهد قدیم» و «مشهد جدید» شویم/  ...

مانع از شکلگیری «مشهد قدیم» و «مشهد جدید» شویم/ ...

مانع از شکلگیری «مشهد قدیم» و «مشهد جدید» شویم/ توسعه شهر به سمت شرق، ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در گفتگویی با بیان اینکه مشهد مقدس شهر مذهبی بوده که علت پیدایش آن حرم مطهر رضوی است، اظهارکرد: از لحاظ قدمتی، در شرق کشور شهرهای با سابقه به مراتب بیشتری نسبت به مشهدالرضا(ع) داریم ولی امروز شاهدیم که این شهر، به کلانشهر مذهبی جهان اسلام تبدیل شده که علتی جز بارگاه منور رضوی ندارد.

وی افزود: حرم مطهر امام‌رضا(ع) دحوالارض مشهد مقدس بوده و برهمین اساس، محوریت و مرکزیت حرم مطهر باید در توسعه‌های شهری رعایت شود.

حجت‌‎الاسلام منصوریان با بیان اینکه در سال‌های اخیر، توسعه مشهد مقدس به سمت بیشتر به سمت غرب بوده، گفت: این نگاه موجب می‌شود که بارگاه منور رضوی در حاشیه شهر قرار گیرد و در آینده شاهد شکلگیری "مشهد جدید" و "مشهد قدیم" باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: به منظور ایجاد توازن و حفظ مرکزیت بارگاه منور رضوی، توسعه شهر به سمت شرق را باید در دستورکار قرار دهیم و از ظرفیت دستگاه‌های متولی هم در این امر بهره بگیریم.

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه این گفتمان، مورد توافق بین تمام ارکان استانی و ملی قرار گرفته، گفت: سازوکار اجرایی آن هم باید به صورت متمرکز انجام شود و تعاملاتی با بزرگ‌مالکان حوزه شرق مشهد مقدس، از جمله آستان قدس رضوی شکل گیرد تا شاهد عدالت توزیعی و رعایت مرکزیت حرم مطهر رضوی باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات