از رخدادهای ورزشی که به نفع فضای عمومی شهر است، حمایت می‌کنیم

شهردار کرمان:

از رخدادهای ورزشی که به نفع فضای عمومی شهر است، حمایت می‌کنیم

شهردار کرمان گفت: از رخدادهای ورزشی که موجب حضور بیشتر جوانان می‌شود و به نفع فضای عمومی شهر است، استقبال می‌کنیم.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سعید شعرباف تبریزی با اعلام حمایت معنوی از برگزاری مسابقه انتخابی تیم ملی بدن‌سازی و پرورش اندام جام «سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی» در شهر کرمان، موضوع پهلوانی را دارای مفهوم عمیقی در تاریخ ملی و مذهبی این مرز و بوم دانست و گفت: هر شهری تصویری در ذهن عوام مردم  دارد و چیزی که برای اولین‌بار در ذهن تداعی می‌شود، از آن مفهوم گرفته می‌شود.

وی افزود: قبل از شروع به‌کار در شهرداری کرمان و برای تمرکز روی داشته‌های شهر، تصویر عمومی و تداعی‌شده از کرمان را مدنظر داشتم؛ زیرا اعتقاد دارم هر شهر، قصه، روایت و تصویر مخصوص به خود دارد که نیازمند کشف نیست؛ بلکه باید گسترش پیدا کند و بیشتر دیده شود.

شهردار کرمان، با اشاره به اینکه هر اقدام در شهر باید رنگ‌وبوی آن تصویر را در خود داشته باشد، شهر کرمان را دارای چند تصویرمتفاوت دانست و بیان کرد: چیزی که در فضای عمومی کشور، همه به آن باور دارند، خلق خوش مردم کرمان است؛ زیرا فرهنگ عمومی مردم کرمان، نجابت است.

شعرباف، تصویر دوم تداعی‌شده از شهر کرمان را پهلوانی اعلام کرد و افزود: این تصویر مربوط به قبل از انقلاب و بعد از انقلاب است و کرمان تاریخ پهلوانی دیرینه‌ای دارد.

وی همچنین قهرمانی و تاثیرگذاری رزمندگان کرمانی به‌خصوص لشکر «۴۱ ثارالله» در جنگ تحمیلی را زبانزد دانست و گفت: علاوه بر رشادت رزمندگان غیور کرمانی، قهرمانی «سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی»، تعریف جدیدی از پهلوانی را ارایه کرد و در مقیاس جهانی شناخته شد.

شهردار کرمان، به حضور ۷۰ ملیت از کشورهای مختلف جهان در شهر کرمان تا اردیبهشت‌ماه امسال اشاره کرد و افزود: چنین تنوعی از حضور مردم جهان در شهر زیارتی همچون «مشهد مقدس» وجود نداشته است؛ زیرا همه، سردار بزرگ حاج‌قاسم سلیمانی را مبارزی در مقیاس جهانی می‌شناسند.

شعرباف، با تاکید بر اینکه هر چیزی که به مفهوم پهلوانی گره بخورد، لازم است در کرمان پرورش یابد، ادامه داد: ازجمله این موارد، ورزش زورخانه‌ای است که در محله‌های شهر به‌صورت ویژه دیده شده و بر این اساس یک دوره مسابقات محله‎ای زورخانه‌ای در محله‌های کرمان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام، احیای ورزش زورخانه‌ای در شهر کرمان بود که بر این اساس تیم‌های کوچکی در مقیاس محله‌ای با حضور جوانان تشکیل و برای آن استعداد‌یابی شد.

شهردار کرمان همچنین ورزش کشتی را ازجمله ورزش‎های مورد توجه قلمداد کرد و گفت: با آقای «علیرضا دبیر» از کشتی‌گیران نامی کشور نیز در خصوص حمایت از این ورزش در کرمان صحبت کردیم تا زمینه برگزاری مسابقات رده نوجوانان و جوانان در مقیاس ملی در کرمان برگزار شود.

شعرباف با بیان اینکه شهرداری کرمان در همه این موارد نقش حمایت‌کننده را برعهده دارد، ورزش پرورش‌اندام را نیز ازجمله ورزش‌های پُرمخاطب و مورد حمایت دانست و افزود: برگزاری مسابقاتی در این زمینه با نام سردار بزرگ حاج‌قاسم سلیمانی، حال‌وهوای متفاوتی دارد.

شهردار کرمان، با این اعتقاد که قرار گرفتن نام شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کنار مسابقات ورزشی پرورش اندام، مفهوم پهلوانی آن را پُررنگ می‌کند، گفت: حمایت ما از برخی ورزش‌هایی که به مفهوم پهلوانی ربط پیدا کند، حمایت مبنایی است.

شعرباف افزود: شهرداری بر حسب اختیارات و وظایف خود به ورزش قهرمانی ورود پیدا نمی‌کند، اما وقتی رخدادی باعث ایجاد شور، هیجان و نشاط در شهر شده و حضور جوانان را در جامعه بیشتر می‌کند، موضوع حیاتی تلقی شده و مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ زیرا چنین رویدادی به نفع فضای عمومی شهر است.

وی ادامه داد: بنابراین، مراسم ورزشی مسابقات انتخابی تیم ملی بدن‌سازی و پرورش‌اندام جام «سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی» باید به‌گونه‌ای برگزار شود که فضای عمومی شهر از آن متاثر شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه در راستای حمایت از این مسابقه ورزشی، فضای عمومی تبلیغات شهر در اختیار هیات ورزشی پرورش اندام استان قرار می‌گیرد و قبل از برگزاری مسابقات، مقدمات اطلاع‌رسانی عمومی آن در شهر آماده‌سازی و برای آن  برنامه‌ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: لازم است برای حضور تعداد زیادی ورزشکار در کرمان، رسانه رسمی نیز پای کار بیاید.

شعرباف یاد‌آور شد: با برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بدنسازی و پرورش‌اندام جام «سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی» به‌نوعی می‌‌توان فستیوال دوهفته‌ای در شهر کرمان داشته باشیم که باید درخصوص چگونگی برگزاری آن فکر کرد.

وی افزود: مثلاً پیشنهاد می‌شود در کنار برگزاری این مسابقه، ورزشکاران خوب کرمانی در نقاطی از شهر کرمان، مسابقه قوی‌ترین مردان را برگزار کنند تا فضای عمومی شهر تغییر کند.

شهردار کرمان با اشاره به حمایت غیرمادی شهرداری از مسابقات ورزشی گفت: تقریباً معادل هزینه برگزاری این مسابقه ملی، می‎توان کمک‌های زیادی به‌صورت غیرنقدی انجام داد که ازجمله آن تبلیغات محیطی، حمل‌ونقل عمومی، فضا‌آرایی و تنظیف است؛ البته این مهم مستلزم ارایه لیستی از درخواست‌های هیات ورزشی پرورش اندام استان، در برگزاری این مسابقه ملی است.

در ادامه این جلسه، رییس هیات ورزشی پرورش‌اندام استان کرمان، ورزش پرورش‌اندام را از محبوب‌ترین ورزش‌های مورد علاقه جوانان دانست و گفت: کرمان در این ورزش، جزو پنج استان برتر کشور است.

کامران صنعتی، این ورزش را شامل پرورش‌اندام، بدن‌سازی، مچ‌اندازی، پرس سینه و قوی‌ترین مردان دانست و افزود: پرورش‌اندام، نسبت به سایر رشته‌ها، ورزش مخاطب و جوان‌پسندی است.

وی به میزبانی شهر کرمان برای برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بدن‌سازی و پرورش‌اندام با نام جام «سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی» برای اعزام به مسابقات جهانی ازجمله آسیایی اشاره و خاطرنشان کرد: در این مسابقه ما میزبان ۶۰۰ نفر از قهرمانان کشور هستیم.

رییس کمیته فنی فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام و دبیر هیات پرورش‌اندام استان کرمان، با بیان اینکه برگزاری این جام در کرمان بُعد مذهبی و ملی برای شهر کرمان دربر دارد، به حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر، در شهرکرمان اشاره کرد.

محمد نصیری ادامه داد: در تلاش هستیم مسابقاتی آبرومند برگزار کنیم و از شهرداری درخواست همیاری و کمک داریم.

لازم به ذکر است؛ مسابقات انتخابی تیم ملی بدن‌سازی و پرورش‌اندام با نام جام «سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی» از تاریخ ۲۱ تا ۲۶ شهریورماه در شهر کرمان برگزار می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات