افزايش پايداري شبكه برق فوق توزيع شادگان

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي خوزستان، محمود دشت بزرگ بيان كرد: عمليات تكميل 2 بي ( بي به تجهيزاتي گفته مي شود كه سيم هاي هادي برق را به پست وصل مي كند)، در پست 230 به 132 كيلوولت خليج فارس و ورود و خروج خط آبادان – شادگان 1 (شهيد احمديان) در اين پست بطول 1 كيلومتر مدار به پايان رسيد و برق دار شد.
وي با بيان اينكه اين عمليات باعث افزايش پايداري شبكه فوق توزيع شادگان مي شود، افزود: تعادل در بارگيري خطوط 132 كيلوولت شادگان، ايجاد قابليت مانور بين پست هاي انتقال خليج فارس و آبادان و متعادل سازي بارگيري از ترانس هاي 230 به 132 كيلوولت خليج فارس از ديگر اهداف بهره برداري از اين پروژه بوده است.
به گفته مديرعامل شركت برق منطقه اي خوزستان ارزش سرمايه گذاري اين پروژه، 35 ميليارد ريال بوده است.
دشت بزرگ تصريح كرد: از مهرماه سال 1400 تاكنون 51 كيلومتر مدار خط، 12 كيلومتر مدار هادي پرظرفيت و 29 كيلومتر مدار فيبر نوري به بخش انتقال و فوق توزيع به شبكه تحت نظارت اين شركت در استان هاي خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد اضافه شده است.
شركت برق منطقه اي خوزستان مسئوليت تامين و انتقال برق در شبكه انتقال و فوق توزيع در دو استان خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد را بر عهده دارد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات