گرماي بيش از 50 درجه در راه خوزستان، مصرف برق را ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي خوزستان، كيومرث زماني بيان كرد: پيش بيني شده كه موج جديد گرما در خوزستان و وقوع دماهاي 50 درجه و بالاتر از اوايل هفته آينده خوزستان را فرا مي گيرد كه لازم است براي حفظ پايداري شبكه برق در اين شرايط، مشتركين مديريت مصرف برق را در سرلوحه برنامه هاي خود قرار دهند.
وي تصريح كرد: از مردم درخواست مي شود كه در مديريت مصرف برق به ويژه مصارف سرمايشي اهتمام جدي نمايند و صنايع استان نيز مطابق سهميه هاي اعلامي مصرف كنند چرا كه هرگونه عبور از سهميه منجر به واكنش فوري ديسپاچينگ خواهد شد.
معاون برنامه ريزي و تحقيقات شركت برق منطقه اي افزود: موسسات، ادارات، دستگاه هاي دولتي و نيمه دولتي نيز چنانچه نسبت به كاهش مصرف به ميزان 30 درصد در ساعات اداري و تعطيلي اداره راس ساعت اعلامي 13:30 اقدام ننمايند، برق آنها قطع و از مدار مصرف خارج مي شود.
زماني با اشاره به تجزيه و تحليل دماي خوزستان در سال گذشته، گفت: از نيمه ارديبهشت 1400 تا پايان شهريور تقريبا تمام روزها دما بالاي 40 درجه بوده كه 72 درصد از اين بازه زماني (102 روز) دماهاي 47 درجه و بالاتر رخ داده و بيش از43 درصد اين بازه زماني (60 روز) دماهاي 49 درجه و بالاتر ثبت شده است.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه وقوع دماهاي بالاي 40 درجه سبب افزايش شدت مصرف انرژي در خوزستان شده و در يكي دو سال اخير نيز بروز خشكسالي و كاهش ذخاير مفيد برق آبي سبب ايجاد محدوديت هايي در توليد برق شده، با مديريت مصرف برق و برنامه ريزي هاي انجام شده براي تمامي مشتركين در تعرفه هاي مختلف، در صورت رعايت مصرف بهينه، بدون خاموشي قابل گذر است.
معاون برنامه ريزي و تحقيقات شركت برق منطقه اي خوزستان تاكيد كرد: با توجه به اينكه در سال جاري حدود 40 روز از بازه مذكور را پشت سر گذاشته ايم و تنها 100 روز تا اتمام دوره پيك گرما و پيك مصرف باقي مانده، لازم است با همكاري و مديريت مصرف بخصوص در روزهاي پيش رو در هفته آينده، جهت عبور موفق همه مشتركين و صنعت برق همكاري تنگاتنگي با هم داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات