استحصال اراضی کرانه شمالی در دستورکار سازمان زمین  ...

استحصال اراضی کرانه شمالی در دستورکار سازمان زمین ...

استحصال اراضی کرانه شمالی در دستورکار سازمان زمین و مسکن قرار گیرد/ مراودات سازمانی باید برد-برد تعریف شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، هاشم دائمی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، شهردار، معاونان و مدیران شهرداری اثبات کردند که هر گرهی را می‌توانند باز کنند، گفت: نمونه بارز این ادعا را در پروژه ساماندهی اراضی ارتش شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه تمامی ارکان شهرداری، دلسوزانه و متعصبانه برای به ثمر نشستن این پروژه مهم، پای کار هستند، اظهارکرد: به واسطه این تلاش‌های جهادی، دوران طلایی مدیریت شهری درحال رقم خوردن بوده که مایه امیدواری، خرسندی و افتخار است.

دائمی در ادامه به سازمان زمین و مسکن اشاره داشت و گفت: کمیسیون متناظر با این سازمان، کمیسیون «حقوقی، املاک و قراردادها» شورای شهر بوده که با همراهی مدیران گذشته، از ابتدای فعالیت دوره جدید شورای شهر تاکنون، موارد و مشکلات بسیاری را رفع کرده‌ایم و پرونده‌های با سابقه چندین و چندساله، تعیین‌تکلیف شده‌اند.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: صلح‌نامه‌هایی که در سنوات گذشته با گره روبرو شده بود، در این دوره حل و فصل شده‌اند و امیدواریم موتورمحرکه این سازمان با انتصاب جدید، ویژه‌تر و با سرعت بیشتر این رویه را دنبال کند.

دائمی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته محورها و تاکیدات کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر، با محوریت سازمان زمین و مسکن، احصاء و پیگیری شده، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعات، تملکات مربوط به پروژه‌های زودبازده و پیشران توسعه است که سازمان باید با اهتمام جدی‌تری در این مسیر گام بردارد.

وی گفت: دیگر محور مورد تاکید شورای شهر به سازمان زمین و مسکن، «کرانه شمالی» است؛ امیدواریم با تلاش مضاعف، بتوان گام‌های اساسی در جهت تحقق این پروژه، از جنبه استحصال اراضی و تملکات برداشت؛ با این هدف که محور توسعه شهر را به سمت شمال و شرق مشهد مقدس ببریم.

دائمی تاکید کرد: نقطه کانونی مشهدالرضا(ع) باید بارگاه منور رضوی باشد و این مهم مورد توجه ویژه شورای شهر است؛ با توسعه شهر به سمت شرق و استحصال املاک در این پهنه‌ها، می‌توان این هدف را دنبال کرد.

وی افزود: بسیار خرسندیم که شهردار مشهد مقدس هم مجدانه پیگیر توسعه شهر به سمت شرق است و اگر این موضوع محقق شود، در نوع خود، اقدامی بی‌بدیل است و مشارکت تمامی دستگاه‌های دخیل را می‌طلبد.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر لزوم شکل‌گیری و ایجاد ساختار روابط و مراودات با تمامی دستگاه‌ها، از جمله آستان قدس رضوی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و ... با هدف و رویکرد انتفاع حداکثری و تعریف روابط برد-برد، گفت: در تعاملات باید منافع همه طرف‌ها درنظر گرفته شود چراکه در چنین شرایطی می‌توان مشارکت همه‌جانبه حوزه‌های مختلف را جلب کرد.

دائمی در ادامه به رعایت انصاف حداکثری در تعاملات بین سازمان زمین مسکن با مالکان املاک و اراضی واقع در طرح‌های شهری تاکید و اظهارکرد: نوع برخورد و سیاست شهرداری در ارتباط با مالکان نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان رضایتمندی عمومی از شهرداری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سازمان زمین و مسکن باید توجه ویژه‌ای به مباحث مربوط به اقتصاد زمین و املاک داشته باشد، گفت: یکی از نکات حائز اهمیت، تمرکز بر ایجاد «بانک اطلاعات زمین» و همچنین رعایت انصاف در برخورداری یکسان تمام بستانکاران و پیمانکاران، از دارایی‌های غیرمنقول شهرداری است.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از تاسیس شرکت «مسکن‌سازی» ذیل شهرداری مشهد، در آینده نزدیک خبرداد و افزود: با تشکیل این شرکت و تعامل و همراهی تمامی دستگاه‌های مربوط به حوزه زمین و مسکن و ... می‌توان اتفاقات بسیار خوبی را در مشهد رقم زد؛ موضوع مهمی که مورد عنایت ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان هم قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات