احداث پل غیر همسطح «مسلم به رسالت» با اعتبار 100  ...

احداث پل غیر همسطح «مسلم به رسالت» با اعتبار 100 ...

احداث پل غیر همسطح «مسلم به رسالت» با اعتبار 100 میلیارد تومان/ اختصاص ۸۰ هکتار فضای سبزی جنگلی با آزادسازی اراضی ارتش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، شامگاه گذشته نشست پای حرف مردم با حضور موسی الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مجید طهوریان عسکری رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مهدی خداشناس شهردار منطقه ۳، اعضا شورای اجتماعی و همشهریان ساکنین در محله فاطمیه برپا شد.

در ابتدای این نشست درخواست‌هایی از جانب همشهریان پیرامون رسیدگی به فضای سبز، تعبیه مکانی برای جمع آوری زباله‌های ساختمانی، قطع درختان خشک و خطرناک، درختکاری در خیابان گاز و اصلاح معابر و جوی‌ها مطرح شد.

موسی الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و عضو کمیته نظارتی منطقه ۳ در این نشست اظهار کرد: بنا به درخواست همشهریان پیرامون درختکاری در معابر، سازمان پارک‌ها بایستی تحقق این مهم را در دستور کار قرار دهد تا بتوانیم فضای سبز را گسترش دهیم.

مجید طهوریان عسکری، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز بیان کرد: دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با شعار «مشهد، جهانشهر برکت و کرامت» فعالیت‌های خود را آغاز کرده است تا بتواند نقش موثری را در توسعه و آبادانی شهر امام رضا(ع) ایفا نماید.

وی افزود: ۱۰ ماه از دوره ششم سپری شده و ۳ سال و ۲ ماه برای خدمتگزاری باقی مانده است؛ سه اتفاق بزرگ در این ۱۰ ماه رخ داده است، نخستین اقدام این بود که پس از ۱۲ سال طرح تفصیلی قرقی به مهرگان در شورای شهر ششم به تایید رسید؛ این اقدام ‌با کمک کمیسیون شهرسازی و معماری، فرهنگی و اجتماعی و برنامه و بودجه شورای شهر به تایید نهایی رسید و امید است با تایید در شورای عالی معماری و شهرسازی، مشکلات همشهریان مرتفع شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: دومین اقدام در منطقه توس و آرامگاه فردوسی رخ داد، در سال ۱۴۰۰ طرح راهبردی منطقه توس به پیگیری مجدانه شورای ششم به نتیجه رسید و طرح تفصیلی نیز در این دوره تعیین تکلیف می‌شود؛ اقدام سوم ساماندهی اراضی ارتش پس از 17 سال بود که در آن دیوار 300 هکتار از اراضی پادگان برداشته شده و به محدوده شهری اضافه می شود.

طهوریان عسکری تصریح کرد: در پادگان لشکر ۷۷ قریب به ۸۰ هکتار فضای سبزی جنگلی به فضای سبز مشهد اضافه می‌شود که دو برابر پارک ملت است.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطر نشان کرد: سال گذشته برای محلات مسلم جنوبی، فاطمیه و گاز حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و هزینه کرده‌ایم و در مجموع برای 1401، حدود 12 میلیارد تومان با هدف حل مشکلات مردم می‌رسد.

طهوریان عسکری عنوان کرد: با توجه به گره ترافیکی که همشریان ساکن در این منطقه با آن مواجه هستند، در سال 1401 پل مسلم به رسالت بر روی بزرگراه صد متری با اعتبار 100 میلیارد تومان آغاز می‌شود که امیدواریم در سال جاری به اتمام برسد؛ با توجه به اینکه گره بزرگ ترافیکی در محله شما اثر گذار است، در بودجه حاشیه شهر ۱۰۰ میلیارد تومان برای پل غیر هم سطح شهید میرزایی در نظر گرفته شده است.

طهوریان عسکری پیرامون افزایش بها قبوض و عوارض نوسازی نسبت به سال گذشته، گفت: بها عوارض و قبوض در مناطق ۴ و ۵ درآمدی ۱۰ درصد، در حوزه درآمدی ۳ حدود ۱۶ تا ۱۷ درصد و در مناطق یک و برخوردار ۴۰ درصد گران شده است؛ کل درآمد شهرداری از قبوض۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان در سال است، این در حالی است که کل بودجه شهرداری ۲۴ هزار میلیارد تومان است.

حاجی بگلو در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش بها پروانه ساختمانی تاکید کرد: هزینه‌های شهر نیز بر اساس تورم افزایش پیدا کرده بود، این در حالی است که دولت برای هزینه‌های شهر ریالی پرداخت نمی‌کند.

مهدی خداشناس، شهردار منطقه سه نیز در این نشست در پاسخ به سوالات و دغدغه همشهریان گفت: در پاسخ به سوال همهشریان، جوی و جداول در کوچه فضه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشکل تجمع آب‌های سطحی در این محله مرتفع شود؛ نور افکن‌های مقابل مسجد بایستی روشن باشد تا تردد نمازگزاران با سهولت صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اکر درختی در اثر طوفان و باد شکسته شود، در صورتی که قابلیت احیا داشته باشد این درختان جمع آوری نمی‌شود ولی اگر قابلیت احیا نداشته باشد، عملیات جمع آوری اجرایی می‌گردد؛ در صورت وجود زمین‌های مساعد برای تبدیل به زمین ورزشی، به دنبال آن هستیم که فرصت بهره‌مندی همشهریان را از فضاهای ورزشی فراهم آوریم.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات