جاده‌سازی در ۹ استان کمتر از متوسط کشوری

جاده‌سازی در ۹ استان کمتر از متوسط کشوری

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کردستان در زمینه ساخت راه‌های روستایی عقب‌تر از متوسط کشوری هستند، گفت: متوسط کشوری در راه‌های آسفالته تاپایان سال گذشته در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ۶۳ درصد بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید حسین میرشفیع در گفتگو با مهر در مورد استان هایی که کمترین راه های روستایی در آنها ساخته شده است، گفت: هم اکنون در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کردستان کار به سختی پیش می رود به این علت که در این استان ها محرومیت های گسترده ای وجود دارد و سرمایه گذاری با تاخیر در این مناطق انجام می شود.

وی افزود: در این مناطق هزینه راهسازی به دلیل وضعیت کوهستانی زیاد است و محرومیت گسترده باعث شده که کار به زحمت پیش برود.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی در وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: این معاونت سعی داشته تا سرمایه گذاری بیشتری را انجام دهد و به غیر از اعتبارات ملی از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون بودجه هم در سال گذشته اعتباراتی را برای ساخت جاده های روستایی در این استان ها دریافت کرد.

میرشفیع با بیان اینکه قصد داریم تا این استان ها سریعتر به متوسط کشوری نزدیک شوند، اظهارداشت: متوسط کشوری در راه های آسفالته تاپایان سال گذشته در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ۶۳ درصد بود به این معنا که از ۲۳ میلیون جمعیت روستایی نزدیک به ۱۸٫۵ میلیون نفر برخوردار از راه آسفالته شدند.

وی تصریح کرد: تعدادی از استان های دیگر مانند گیلان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، اردبیل، خراسان رضوی و خراسان شمالی پایین تر از میانگین کشوری هستند؛ اینکه گیلان و مازندران هم از متوسط کشوری پایین تر هستند تعجب آور است اما واقعیت اینست که در این استان ها هم کمتر کار شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت راه آسفالته برای ایجاد اشتغال و توسعه ناوگان حمل و نقل در روستاهای محروم، بسیار کارآمد است، گفت: اگر راه وجود نداشته باشد حتی کشاورزی هم سودآور نیست از سویی مسئولین در دیگر بخش ها هم باید برای توسعه اشتغال و افزایش ارزش سرمایه روستاییان و درامد آنها بیشتر تلاش کنند.

میرشفیع با اشاره به تامین خدمات در روستاها به دلیل ساخت راه های آسفالته، بیان کرد: وزارت بهداشت زیرساخت های بهداشتی مانند خانه های بهداشت در روستاها را تکمیل می کند و با اورژانس هم هماهنگی شده تا بین مراکز بهداشتی و درمانی و اورژانس ارتباط برقرا شود و مراکز بهداشتی به فوریت های پزشکی مجهز شوند.

وی با بیان اینکه قبول دارم که نباید متنظر جاده ماند تا خدمات را به روستاهای محروم رساند، افزود: ساخت جاده باید در کنار دیگرامکانات پیش برود و نباید سعی کنیم تا همه جاده ها آسفالت شود وبعد ناوگان به روستایی بیاید.

 

 

    نظرات