برق 11 دستگاه اجرايي پرمصرف در كردستان قطع شد

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان، هيوا لهونيان مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كردستان از بازديد و پايش مصرف برق در ادارات و دستگاه هاي دولتي سطح استان در پيك بار 1401 خبر داد و گفت: در پي تكليف هيأت دولت مبني بر كاهش 30 درصدي مصرف برق در ادارات و دستگاه هاي اجرايي در ساعات كاري، بازديد سرزده از ادارات و همچنين پايش ميزان برق مصرفي آنان به صورت كنترل از راه دور از طريق كنتور هاي هوشمند در سطح استان در حال اجرا است.

وي با تاكيد بر اينكه اين بخشنامه به منظور جلوگيري از اعمال خاموشي در بخش هاي خانگي و ساير مراكز حياتي و مهم ابلاغ شده است، افزود: بر اساس اين مصوبه در صورت عدم رعايت سقف مجاز مصرف توسط دستگاه هاي مشمول، با اخطار قبلي، نسبت به قطع برق ادارات بد مصرف اقدام خواهد شد.

لهونيان افزود: در همين راستا از آغاز اجراي طرح تاكنون، بيش از 1600 مورد اخطاريه قطع برق براي سازمان ها و ادارات پرمصرف در سطح استان صادر شده است كه در نهايت با كنترل داده هاي حاصل از كنتورهاي هوشمند، برق 11 دستگاه دولتي كه نسبت به اين اخطاريه ها بي توجه بوده اند و مصرف برق آنان فراتر از الگوي ابلاغ شده از سوي هيات دولت بوده است، قطع شد.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كردستان افزود: در اجراي اين طرح شركت هاي توزيع برق موظف شده اند كه بر اجراي دقيق اين مصوبه نظارت كنند تا شاهد صرفه جويي ادارات در مصرف برق باشيم و در اين خصوص سازوكارها و تدابير لازم در سطح استان فراهم شده است.

وي با تاكيد بر اينكه با افزايش دما، برخورد با دستگاه هاي پرمصرف شديدتر خواهد شد، گفت: برق تمامي اداراتي كه با تلاش كارشناسان اين شركت، مجهز به كنتور هوشمند شده اند نيز در صورت افزايش بار شبكه بيش از ميزان تعيين شده، به صورت خودكار قطع خواهد شد.

بر اساس مصوبه هيئت وزيران تمامي دستگاه هاي اجرايي و ادارات استان بايد مصرف برق خود را به ميزان 30 درصد در ساعات اداري و 60 درصد در ساعات غيراداري به نسبت دوره مشابه سال گذشته كاهش دهند در غير اين صورت پس از يك بار اخطار، با قطع برق مواجه خواهند شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات