نگاه تعاملی مجموعه مدیریت شهری با مجتمع «شوق  ...

نگاه تعاملی مجموعه مدیریت شهری با مجتمع «شوق ...

نگاه تعاملی مجموعه مدیریت شهری با مجتمع «شوق زندگی» در راستای حل معضلات اجتماعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حجت الاسلام حسن منصوریان در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: جایگاه تشکل‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد در دوره ششم مدیریت شهری را جایگاهی بالا و والا در نظر گرفته‌ایم؛ نسخه شفا بخش حکمرانی مردمی در قالب امام و امت، می‌تواند ناهنجاری اجتماعی را در سطح شهر و به ویژه محلاتی که با مسائل اجتماعی بیشتری مواجه‌اند، مرتفع سازد.

حجت الاسلام منصوریان تاکید کرد: لازم است به صورت ویژه توانمند سازی تشکل‌ها را به عنوان حلقه‌های میدانی عملیات را در دستور کار قرار دهیم تا بدین واسطه، مسائلی که در شان شهر امام رضا(ع) نیست، مرتفع گردد.

در دستور کار نخست این کمیسیون، تغییر نام میدان صبا واقع در بولوار حجت الاسلام شهید محمد اصلانی به نام حجت الاسلام شهید محمد اصلانی، نامگذاری معبر فرعی بنی هاشم ۱۸ واقع در بولوار شهید رستمی 15 با حفظ شماره به نام شهید غلامعلی قربانی، نامگذاری معبر فرعی گاز 2 واقغ در بولوار گاز با حفظ شماره به نام برادران شهید علی اکبر و علی اصغر وطن دوست، نامگذاری معبر فرعی سردار شهید ابراهیمی 21 واقع در بولوار طبرسی 38 با حفظ شماره به نام شهید کاظم غلام‌زاده تدین و نامگذاری معبر فرعی شهید رضوی 18 واقع در بولوار شهید رضوی با حفظ شماره به نام شهید محمد حسین تجنگی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس پیرامون نامگذاری فضای سبز موجود در اراضی پادگان ارتش بیان کرد: فضای سبز موجود در اراضی پادگان ارتش با حدود ۸۰ هکتار در اختیار همشهریان قرار می‌گیرد که در تاریخ مشهد، پس از پارک ملتی، پارکی به این وسعت ایجاد نشده است، از این رو بایستی نامی مناسب برای آن در نظر گرفت.

حجت الاسلام منصوریان بیان کرد: افطاری ساده کلید واژه است که تکلف را کم کرده، به برکت زندگی می‌افزاید؛ صله رحم و الفت باید در مرکزیت قرار گیرد ولی ممکن است با سخت گرفتن شرایط زندگی، همبستگی اجتماعی از بین برود که با سبک زندگی ایرانی و اسلامی ما سازگار نیست.

وی گفت: مسجد الرضا(ع) در پادگان ارتش واقع است، با توجه به اهمیت کارآیی تشکل‌ها، در نظر داریم قوی‌ترین، اجتماعی‌ترین و پای کارترین تشکل مردمی را در این مسجد مستقر کنیم.

مجید طهوریان عسکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز بیان کرد: از تشکل‌ها که با نگاه مردمی، بار مسائل و موضوعات انقلاب را به دوش می‌کشند، قدردانی می‌کنیم؛ در سال جاری بنا به فرمایش رهبری، اشتغال آفرینی مورد توجه قرار گرفته است، از این رو باید مکانیزمی طراحی شود که تشکل‌ها تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، هیچ وابستگی به دستگاه‌های دولتی نداشته باشند؛ در این راستا بجای اینکه منابع را در اختیارشان قرار دهیم، کمک کنیم تا بستری برای فعالیت ایجاد کنند و با درآمدهای مجموعه کسب و کار خود، هزینه‌های تشکل را راهبری کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه بیان کرد: در شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مقرر شد که ۲۰ درصد عرصه مساجد تجاری رایگان گردد و تمام‌جریمه‌های مساجد، حسینیه و مساجد بخشیده شده تا منابع مالی را صرف مسجد کنند.

مهدی ناصحی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه پیرامون مجموعه اقداماتی که در مجموعه «شوق زندگی» اجرایی می‌شود، گفت: مواجهه با مسائل و مشکلات اجتماعی جز با انگیزه‌های اجتماعی انسان‌ها محقق نمی‌شود، افتخار ما این است که قاضی نیره عابدین زاده، در سمت معاون دادستان به این عرصه گام نهاده و با نگاه تعاملی، به دنبال حل مسائل اجتماعی شهر با همراهی مدیریت شهری است.

حسین حسامی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در ادامه بیان کرد: یکی از دغدغه‌های حوزه اجتماعی شهر، کودک بدسرپرست، بازمانده از تحصیل و کار، معتادان متجاهر و سایر مشکلات است که نباید در شهر امام رضا(ع) وجود داشته باشند؛ حل معضلات اجتماعی به صورت کار تخصصی در حال پیگیری بوده و امیدواریم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

وی ادامه داد: در راستای وظایفی که برای خود در قرارگاه اجتماعی مشخص کرده‌ایم، بایستی نشست تخصصی در مجموعه شهرداری و شورای شهر برپا شده و کارشناسان پای کار آیند و با شناسایی فرآیندهای مشترک، نیازهای تکلیف شده به شهرداری در ارائه خدمات به مجموعه «شوق زندگی»، مرتفع شود.

حجت الاسلام منصوریان بیان کرد: در قرارگاه اجتماعی، سهمی برای مجموعه «شوق زندگی» به عنوان کنشگر مسائل اجتماعی در نظر گرفته شود و برخی مباحث شهر به این مرکز واگذار گردد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات