۷۰۰ روستای کردستان گازدار می‌شوند

۷۰۰ روستای کردستان گازدار می‌شوند

www.BanaNews.irمدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به گازدار بودن ۵۴۸ روستای این استان در حال حاضر گفت: تا پایان امسال تعداد روستاهای گازدار استان به ۷۰۰ روستا افزایش می‌یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس محمد مهدی مهدوی با بیان این مطلب سال‌جاری را سال اتمام تعهدات مربوط به مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و سفرهای اول و دوم دولت به استان عنوان کرد و افزود: در سفرهای دولت و رهبری گازرسانی به ۷۰۰ روستا به تصویب رسید که تا پایان امسال تمام تعهدات این سفرها محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد مصوبات سفر رهبری و دولت در بخش گازرسانی عملیاتی شده است، گفت: گازرسانی به ۶۶۷ روستا از محل این مصوبات به پایان رسیده یا در دست اجرا است.

به گفته وی، اکنون گازرسانی به ۸۶ روستا در سطح استان در دست اجرا است.

وی با اشاره به تصویب گازرسانی به یکصد روستا در سفر سوم دولت به استان نیز گفت: شرکت گاز استان در حال تهیه مقدمات برای گازرسانی به این تعداد روستا است.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات شرکت گاز کردستان در توسعه گازرسانی را کمبود نقدینگی و تخصیص اعتبارات اعلام کرد و گفت: طبق قانون برنامه بودجه کشور بخشی از کمبود سرمایه‌گذاری شرکت‌های گاز استانی باید در قالب تسهیلات بانکی جبران می‌شد که متاسفانه در سال گذشته این مساله محقق نشد.

وی اظهار کرد: سال گذشته دو سوم بودجه شرکت گاز کردستان باید در قالب تسهیلات بانکی محقق می‌شد که به دلیل عدم همکاری بانک‌های عامل اجرایی نشد؛ اما شرکت گاز استان در تحقق تعهدات و اجرای فعالیت‌های خود کم نگذاشت و در بسیاری از شاخص‌ها بیشتر از تعهدات فعالیت انجام داده است.

وی یکی دیگر از مشکلات شرکت گاز استان در توسعه گازرسانی به روستاها را عبور لوله‌های گاز از کنار جاده‌ها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تصویب مصوبه‌ای در سفر سوم هیات دولت به کردستان این مشکل حل شد و مجوز عبور لوله گاز در داخل حریم ایمنی جاده‌های بین شهری و بین روستایی صادر شد.

وی تحصیل اراضی برای عبور لوله‌های گاز در روستاها را از دیگر عوامل به تاخیر انداختن زمان اجرای طرح‌های شرکت گاز کردستان عنوان کرد و گفت: تحصیل اراضی زمان‌براست و موجب کندی و عقب افتادن پروژه‌ها می‌شود؛ اما با هماهنگی و تعامل با مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط اجازه متوقف شدن پروژه‌ها را نمی‌دهیم.

مهندس مهدوی از محدود بودن منابع تامین مصالح اختصاصی پروژه‌ها نیز به عنوان دیگر مشکلات نام برد و گفت: با توجه به اینکه در استان کردستان توان تامین این مصالح وجود ندارد و منابع تامین مصالح در کشور نیز محدود است، از این‌رو این مساله به یکی از موانع اجرای پروژه‌ها تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در پایان گفت: به رغم تمام کمبودها، محدودیت‌ها و مشکلات ، این شرکت در بسیاری از شاخص‌های گازرسانی بیشتر از تعهدات عمل کرده و رکوردهای خوبی به جای گذاشته است.

 

 

    نظرات