اختصاص ۵ میلیارد تومان برای جمع آوری آب های سطحی استان البرز

اختصاص ۵ میلیارد تومان برای جمع آوری آب های سطحی استان البرز

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استاندار البرز از اختصاص ۵ میلیارد تومان برای جمع آوری آب های سطحی استان البرز اختصاص خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: دو و نیم میلیارد تومان استانداری البرز و دو و نیم میلیارد تومان نیز شهرداری کرج برای جمع آوری آب های سطحی اختصاص داده اند تا این مشکل رفع شود که یکی از علت های این امر رشد بی رویه جمعیت شهر کرج است.

وی افزود: مطالعات جمع آوری آب های سطحی استان انجام و به اتمام رسیده است که واقعاً درصدد رفع این مشکل هستیم که هنگام بارندگی آب بسیاری زیادی در برخی از مناطق کرج از جمله جهانشهر جمع می شود.

معاون عمرانی استاندار البرز در خصوص ادامه پروژه شهید همت اضافه کرد: ۹۰ درصد بخشی اولیه بزرگراه شهید همت انجام شده و هم اکنون در مرحله آسفالت است.

افضلی ادامه داد: روزانه ۵۰۰ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز عبور می کنند که ۲۰۰ هزار تردد فقط مربوط به بزرگراه تهران به کرج است.

وی تاکید کرد: باید با ایجاد طرح های مختلف از جمله زوج و فرد کردن خودروها شرایط ترافیکی استان را مدیریت کرد که در بعداز ظهرها شرایط ترافیکی کرج نامناسب است.

معاون عمرانی استاندار البرز گفت: قطار شهری کرج نیز سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که خط شماره ۲ آن از میدان حصارک به طول ۱۴ کیلومتر ادامه دارد که تا کنون تمام تونل های آن حفاری شده است.

افضلی افزود: در حال حاضر ریل های آن خریداری و واگن های در حال ساخت است و در سال ۹۲ به بهره برداری برسد که این پروژه در راستای حفظ محیط زیست نیز موثر است.

 

 

 

    نظرات