تخلف ۲ درصدی در ساخت و سازهای کشور

تخلف ۲ درصدی در ساخت و سازهای کشور

www.BanaNews.irرییس سازمان نظام مهندسی در حالیکه روز گذشته تفاهمنامه پیاده سازی نظام جامع بیمه‌های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی را با بیمه مرکزی و بیمه ایران امضاء می کرد گفت:در دو درصد ساخت و سازهای کشور تخلف صورت می گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید مهدی هاشمی در مراسم امضای تفاهمنامه پیاده سازی نظام جامع بیمه‌های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی افزود:۱۶ سال است که اجرای قانون نظام مهندسی ساختمان از سوی مجلس مصوب شده اما عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: با امضای تفاهم نامه ای که امروز میان سازمان نظام مهندسی ،بیمه مرکزی و بیمه ایران امضاء می شود ساختمان‌های دارای بیمه نامه تا ۱۰ سال در مقابل حوادث بیمه خواهند بود.

وی با بیان این‌که هدف این تفاهم نامه تامین منافع مردم و ارتقای کیفیت ساخت وساز است، گفت: امروز دیگر بیمه یک موضوع تشریفاتی نیست بلکه در بخش‌هایی بیمه اجباری شده و حتی در مورد ساختمان نیز ایده اصلی همین بوده است.

*تنها ۱۰ درصد ساختمانهای کشور بیمه نامه حوادث دارند

در این مراسم سید محمد کریمی رییس کل بیمه مرکزی نیز گفت: با وجود این‌که حق بیمه این نوع بیمه‌نامه‌ها بسیار ناچیز است اما هم اکنون فقط ۱۰ درصد ساختمان‌های کشور بیمه نامه حوادث دارند.

وی افزود:در ماده ۱۶۸ برنامه پنجم توسعه این تکلیف برای بیمه‌ها مشخص شده که شرایط بیمه کردن را برای مردم آسان کنند بنابراین با اجرای این تفاهم نامه از این پس ساختمان‌ها در مقابل خسارت‌های طبیعی یا غیر طبیعی ناشی از اجرا بیمه خواهند شد.

همچنین جواد سهامیان مدیر عامل بیمه ایران در این مراسم گفت: امید است این تفاهم نامه رعایت معیارهای فنی در ساخت وسازهای کشور را به خوبی پیاده کند تا با اجرای این تفاهم نامه اطمینان داشت که ساختمان‌هایی که دارای بیمه نامه هستند براساس اصول فنی ساخته شده‌اند.

در پایان مراسم تفاهمنامه پیاده سازی نظام جامع بیمه‌های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی توسط رئیس سازمان نظام مهندسی،رییس کل بیمه مرکزی و مدیر عامل بیمه ایران امضاء شد.

    نظرات