مرگ تدریجی تاریخ با جاری نبودن زاینده‌رود/ فرونشست تهدیدی برای آثار تاریخی اصفهان

مرگ تدریجی تاریخ با جاری نبودن زاینده‌رود/ فرونشست تهدیدی برای آثار تاریخی اصفهان

    مرگ تدریجی تاریخ با جاری نبودن زاینده‌رود/ فرونشست تهدیدی برای آثار تاریخی اصفهان

    رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زاینده‌رود با اصفهان و تمدن این شهر عجین شده است، جاری نبودن آن مرگ تدریجی برای تاریخ و دنیا خواهد بود.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،  مجید نادرالاصلی با اشاره به تبعات جاری نبودن زاینده‌رود در اصفهان، اظهار کرد: زاینده‌رود با اصفهان و تمدن این شهر عجین شده است، جاری نبودن آن مرگ تدریجی برای تاریخ و دنیا خواهد بود.

    وی با بیان اینکه زاینده رود موجب تثبیت جایگاه تاریخی اصفهان می‌شود، ادامه داد: جایگاه تاریخی نقش ممتازی برای اصفهان است و جاری نبودن زاینده‌رود موجب بروز آثار زیست‌محیطی و آلایندگی‌های شدید در اصفهان شده و بر جغرافیای اصفهان و مسئله فرونشست این شهر تاثیر گذاشته است.

    رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مسئله جاری نبودن آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان، مسئله‌ای نیست که بتوان به سهولت از آن گذشت و باید برای حل آن چاره‌ای اندیشید، افرادی که پوست و خونشان با اصفهان عجین است می‌دانند که موضوع اصفهان‌گریزی نیست، بلکه می‌خواهیم مشکلات اصفهان را رفع کنیم.

    وی در خصوص ابعاد مهاجرت‌پذیری اصفهان، اظهار کرد: اصفهان امروزه به دلایل متعدد و برای ایجاد اشتغال جنبه مهاجرت‌پذیری دارد و شاهد مهاجرت از استان‌های مختلف و همجوار به اصفهان به دلیل امکاناتی که این شهر تاریخی دارد، هستیم.

    وی با بیان اینکه اصفهان در تمام رشته‌های متعدد هنرمندان توانمندی دارد و باید به این مسئله توجه داشته باشیم، گفت: اصفهان به دلیل وجود فرصت‌های موجود شهری مهاجرپذیر است، امروز بسیاری از کارگاه‌ها، اداره‌ها و صنایع در اصفهان وجود دارد که مهاجران در آن مشغول به فعالیت هستند و با جاری بودن زاینده‌رود رونق و آبادانی بیشتری در این شهر شکل می‌گیرد.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات