اصفهانی‌ها عدد ۲۱۷-۳۰-۳۰ را به خاطر بسپارند/ اظهارات رئیس جمهور درباره آب امیدوارانه بود

اصفهانی‌ها عدد ۲۱۷-۳۰-۳۰ را به خاطر بسپارند/ اظهارات رئیس جمهور درباره آب امیدوارانه بود

    اصفهانی‌ها عدد ۲۱۷-۳۰-۳۰ را به خاطر بسپارند/ اظهارات رئیس جمهور درباره آب امیدوارانه بود

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهروندان عدد ۲۱۷-۳۰-۳۰ را به خاطر بسپارند، گفت: ۲۱۷ مصوبه، ۳۰ دستگاه و ۳۰ هزار میلیارد تومان سه عدد کلیدی است که در سفر ریاست جمهوری به اصفهان به ثبت رسید و باید آن را تا تحقق کامل، به ذهن بسپاریم.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، مصطفی نباتی نژاد در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیات دولت به اصفهان اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر از حدود یک ماه و نیم پیش در جلسات تخصصی، مطالبات مردم اصفهان را احصا و در قالب بیانیه‌ای به مدیریت استان تقدیم کردند.

    وی افزود: در این بیانیه فرابخشی در حوزه‌های مختلف مانند، آب، محیط زیست، میراث فرهنگی، گردشگری، حمل و نقل و ... ۳۰ مطالبه را به صورت کارشناسی ارائه کردیم.

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مقرر شد این مطالبات با ۲۱۷ مصوبه هیات دولت در اصفهان مقایسه شود تا مشخص گردد این دغدغه‌ها که می‌تواند پیشران توسعه شهر و استان باشد تا چه میزان با مصوبات همخوانی دارد.

    وی تصریح کرد: تصویری از اصفهان در مقابل دیدگان همه مردم است که آن را برخوردار نشان می‌دهد. بنابراین معتقد هستیم سخنانی که مطرح شد و با شعری نیز همراه بود سبب ایجاد گسست در میان مردم می‌شود.

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما این صحبت‌ها را از نتیجه‌گیری رئیس جمهور در پایان سفر، تفکیک می‌کنیم. صحبت رئیس جمهور این بود که مطالبه مردم اصفهان در خصوص زاینده‌رود بحق است و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

    وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که موضوع آب اصفهان حتما قابل حل اما زمان‌بر است. در این راستا طرح جامعی لازم است که مبتنی بر عدالت و شفافیت باشد که رئیس جمهور بر آن تاکید کرد.

    نباتی نژاد بیان کرد: صحبت‌های رئیس جمهور در این خصوص بسیار امیدوار کننده بود و در مجموع این سفر، خیرات و برکاتی برای استان و شهر اصفهان به همراه داشت.

    وی با اشاره به دیگر برنامه‌های اعضای هیات دولت در اصفهان گفت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازدیدی از فاز دوم تله کابین صفه داشت که این نوید را می‌دهیم که بازدید صورت گرفته موانع را برای به سرانجام رسیدن این طرح برطرف خواهد کرد.

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: برخی از کارشناسان میراث فرهنگی خواستار تامل در اجرای این طرح بودند، نکته آن‌ها احتمال خسارت به بنای تاریخی شاهدژ بود که با اصلاحیه و تغییر سازه‌ها و نمای آنجا می‌توان این مشکل را حل کرد.

    وی ادامه داد: در این سفر همچنین مقرر شد طرح جامع ناژوان به شورای برنامه‌ریزی استان ارسال و اگر لازم است وزارتخانه به این موضوع وارد شود تا مسائل مربوط به این طرح نیز برطرف گردد.

    نباتی نژاد افزود: یکی از توصیه‌های رئیس جمهور، تفکیک فرونشست از موضوع آب بود. به هر جهت خشکی زاینده‌رود علت اصلی فرونشست هست اما اینکه بگوییم مشکل آب حل شود تا فرونشست هم برطرف شود صحیح نیست و رئیس جمهور تاکید کرد که به این پدیده باید به صورت یک بسته جدا نگاه و آن را مدیریت کرد.

    وی با بیان اینکه مدیریت شهری در حال دنبال انجام پروژه‌ای با موضوع تحلیل فرونشست در اصفهان است، گفت: مردم جای نگرانی نداشته باشند چون پیرامون این موضوع تدابیری صورت می‌گیرد. البته اینکه می‌گوییم جای نگرانی وجود ندارد دلیل بر بی‌توجهی به این موضوع نیست، بلکه موضوع فرونشست، پذیرفته شده و در حال دنبال راهکارهای مقابله با آن هستیم.

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جلسات با وزیر اقتصاد گفت: در این جلسات نیز بیشتر بر تاثیر سیاست‌های حوزه اقتصاد کلان بر اقتصاد شهر صحبت کردیم. مطالبه ما در این خصوص این است که اقتصاد شهرداری‌ها باید اصلاح شود تا اقتصاد حوزه کلان نیز اصلاح گردد.

    وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده که یکی از منابع درآمد کلان شهرداری‌هاست اخیرا بازتوزیع نشده و مقداری دیر یا کمتر پرداخت می‌شود، گفت: برخی درآمدها نیز کاملا فراموش شده است. به عنوان مثال درآمد ناشی از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی که ۶۰ درصد آن باید در توسعه زیرساخت‌های شهری در اختیار شهرداری قرار گیرد پرداخت نمی‌شود. اگر این درآمدها به شهرداری برگردد حتما در حوزه ترافیک شهر مصرف می‌شود.

    نباتی نژاد با بیان اینکه شهروندان عدد ۲۱۷-۳۰-۳۰ را به خاطر بسپارند، گفت: ۲۱۷ مصوبه، ۳۰ دستگاه و ۳۰ هزار میلیارد تومان سه عدد کلیدی است که در سفر ریاست جمهوری به اصفهان به ثبت رسید و باید آن را تا تحقق کامل، به ذهن بسپاریم.

    وی افزود: منشور راهبردی شورای اسلامی شهر اصفهان که در سایت شورا قابل دسترسی است تاکیداتی را برای مرکز پژوهش‌های شورا مدنظر دارد. توسعه شبکه نخبگانی یکی از این تاکیدات است که براین اساس ما طرحی به نام باشگاه شهراندیشان را پیگیری خواهیم کرد.

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد یک پلتفرم و استفاده از همه شهراندیشانی که دغدغه‌مند شهر هستند در این راستا در دستور کار قرار دارد.

    وی افزود: از ابتدای سال سلسله جلساتی پیرامون حوزه دانش بنیان در صاحب‌نظران این حوزه انجام و نتیجه این جلسات منجر به طرح و مصوبه‌ای شد که دو هفته پیش در صحن علنی شورا به تصویب رسید.

    نباتی نژاد اظهار کرد: براین اساس ضمانت‌نامه‌های بانکی، از انحصار بانک‌ها خارج شد و صندوق پژوهش و نوآوری که ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است نیز می‌تواند ضمانت بدهد، به این صورت روند فعالیت شرکت‌های دانش بنیان تسهیل می‌شود.

    وی ادامه داد: اختصاص فضای فعالیت و مکان به شرکت‌های دانش بنیان نیز بخش دیگری از این طرح بود که مقرر شد مدیریت شهری در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهد.

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری حدود ۳۰۰ خدمت را به شهروندان ارائه می‌کند که برخی از آن‌ها بهره‌ور هست و برخی نیست. در همه این مسیرها شرکت‌های دانش‌بنیان همراه ما بوده و هستند و جایی که امکان تسهیل‌گری لازم باشد ما نیز همکاری می‌کنیم.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات