جلسه پایش پروژه ها و طرح های راهبردی شهرداری ساری با محوریت توسعه شبکه حمل و نقل شهری

جلسه پایش پروژه ها و طرح های راهبردی شهرداری ساری با محوریت توسعه شبکه حمل و نقل شهری

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، جلسه بررسی و پایش پروژه ها، طرح ها، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت، اهداف بلند مدت سازمان های تابعه شهرداری و اقدامات انجام شده با حضور سید افشین راسخ و سید رحمان میرشجاعی اعضای شورای اسلامی شهر ساری، حسن کلانتری معاون برنامه ریزی و هماهنگی مناطق شهرداری و سجاد اسدی ذغالچالی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر و عباس اسماعیلی رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری  و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

سید افشین راسخ عضو شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر اینکه نگاه رو به جلو پایه و اساس ترقی و پیشرفت توسعه شهری است، تشکیل تیم تخصصی را برای رسیدن به اهداف مورد نظر ضروری دانست و افزود: انتظار می رود برای  رسیدن به نقطه مطلوب از تیم کارشناسی در این بخش استفاده شود.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت، تخصص، تجربه و خلاقیت متخصصان می توان خدمات بهتر و مطلوب تری به شهروندان ارائه کرد.

سیدرحمان میرشجاعی عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه بکارگیری افراد توانمند و نخبه را در جهت ارتقای بهره وری و درآمد در حوزه شهرداری مهم دانست و افزود: برای اینکه مرکز استان به قطب گردشگری شمال کشور تبدیل شود باید چشم انداز درست برای تحقق این موضوع تعریف کنیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی مناطق شهرداری ساری در این جلسه توسعه شبکه حمل و نقل شهری را از ملزومات دستیابی شهرها به شاخصه‌ های توسعه پایدار دانست و گفت: بروز رسانی زیرساخت های شهری از جمله زیرساخت های مربوط به حمل و نقل و نظم و انظباط در این حوزه ضرورت دارد.

حسن کلانتری با بیان اینکه ساری در مرکز استان از جمله شهرهایی است که از بافت فرسوده و معابر باریک برخوردار بوده و این موضوع شرایط حمل و نقل را در این شهر متفاوت کرده است،افزود: سازمان های حمل و نقل باید راهکارهای جدید در راستای سهولت جابجایی مسافران و عبور ومرور ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به نیاز سنجی و مطالبات شهروندان اتخاذ کنند تا خدمت رسانی به شهروندان با کیفیت بهتری انجام شود.

وی با بیان اینکه تعیین چشم‌ اندازی مناسب با توجه به کالبد شهری در این حوزه اهمیت زیادی دارد، گفت: می توان با ابزار و راهکار جدید در حوزه حمل و نقل علاوه بر جابجایی مسافران جاذبه گردشگری نیز ایجاد کرد.

سجاد اسدی زعالچالی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری از نوسازی 80 دستگاه تاکسی خبر داد و گفت: نوسازی 14 دستگاه اتوبوس در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی راه اندازی دریافت سند حمل بار(باربرگ) برای خودروهای باری را از اقدامات این سازمان برشمرد و صدور پروانه نظارت بر آژانس های باری را از برنامه های آتی این سازمان عنوان کرد.

عباس اسماعیلی آزادگله رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری به برنامه های پیش روی این سازمان اشاره کرد و افزود: نصب 78 دوربین پلاک خوان در سطح شهر از برنامه های مهم این سازمان در سال 1401 است.

وی از نصب 51 دوربین پایش تصویری در در میادین، تقاطع ها، نقاط پرترافیک و حساس شهر ساری خبر داد و افزود: رصد و مدیریت ترافیک، هدایت ناوگان حمل و نقل عمومی، مدیریت بحران و امدادرسانی مناسب از مزایای سامانه پایش تصویری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات