مقاوم‌سازی پل‌های سطح شهر، ضامن سلامت ترافیکی و ایمنی شهروندان

مقاوم‌سازی پل‌های سطح شهر، ضامن سلامت ترافیکی و ایمنی شهروندان

به گزارش شهریار، سامان احمدزاده در این بازدید اظهار کرد: نگهداری و استفاده صحیح از سازه ها و ابنیه های موجود از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. برای تحقق این هدف و مدیریت هرچه بهتر سطح کیفی پل های احداث شده در دوران بهره برداری، مدیریت مقاوم سازی معاونت فنی و عمرانی از چند سال گذشته اقدام به راه اندازی سامانه هوشمند مدیریت پلها (BMS) کرده است.

وی افزود: در این سامانه و مطابق برنامه های آن، موقعیت، اطلاعات عمومی، ویژگی های هندسی، نوع مصالح پل، تاسیسات عبورکننده از پل و وضعیت علایم روی پل به عنوان شناسنامه تهیه شده است.

به گفته وی همه مشخصات فنی و شرایط بهره برداری تمامی پل هایی که عضو این سامانه هستند بصورت دوره ای در بازه های مشخص زمانی توسط کارشناسان مربوطه کنترل می شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های کارشناسان و متخصصان واحد مقاوم سازی معاونت عمرانی، پس از بازرسی و بازدید از پل های سطح شهر و اولویت بندی آنها با توجه به میزان خرابی اقدام به مطالعه کارشناسی و تعمیر آنها خواهد شد که این امر در سال جاری نیز بر اساس بودجه بندی مناطق و اولویت بندی اجرایی می شود.

جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز همچنین با اشاره به برخی از پل هایی که در حال حاضر در مرحله اجرای تعمیر و مقاوم سازی هستند، گفت: از جمله پل هایی که پس از اتمام عملیات مطالعه تعمیر و مقاوم سازی وارد فاز اجرایی شده اند، پل آجی چای واقع در جاده سنتو، پل چهارراه عباسی، پل پیشقدم و پل صاحب الامر هستند.

احمدزاده افزود: برخی دیگر از این پل ها در مرحله انجام مطالعات قرار دارد و از جمله آنها پل زیرگذر مارالان است که با توجه به اینکه از دغدغه های شهروندان است، در اولویت اجرا قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله پایانی مطالعات است که به‌زودی وارد فاز اجرایی تعمیر و نگهداری خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات