راه، شیوه و مرام شهید بهشتی همچنان مظلوم است

راه، شیوه و مرام شهید بهشتی همچنان مظلوم است

    راه، شیوه و مرام شهید بهشتی همچنان مظلوم است

    حجت الاسلام مهدی اژه‌ای با بیان اینکه موضع شهید بهشتی نسبت به اسلام و انقلاب و داخل و خارج براساس معرفت او نسبت به خدا بود، گفت: نام شهید بهشتی دیگر مظلوم نیست اما راه و شیوه و مرامش همچنان مظلوم است.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، حجت الاسلام مهدی اژه‌ای با حضور در چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر با گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر اظهار کرد: مسئولان همواره باید شب‌زنده‌داری، خودسازی و آمادگی کسب فیض از خداوند را مورد توجه قرار دهند و این موضوع همواره در بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان آمده است.

    وی افزود: اگر دل پاک نباشد فیض الهی به آن نمی‌رسد بلکه مزرعه شیطان می‌شود. شیطان با ریشه‌ها و عقاید و ارزش‌های مومن کاری ندارد بلکه سرشاخه‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهد، یعنی فرد مومن واجباتش را انجام می‌دهد اما شاید گفتار و کردار یا نیات او با معیارهای دینی فاصله داشته باشد.

    حجت الاسلام مهدی اژه‌ای با اشاره به خطبه حضرت زهرا (س) مبنی بر لبیک مردم مدینه به ندای شیطان گفت: وقتی پیامبر اکرم (ص) در مدینه حکومت تشکیل داد شیطان از این شهر رانده شد، اما تلاش کرد تا در درون نیات مردم حضور پیدا کند و کم کم درون انسان‌ها را به تسخیر درآورد و آن اتفاقات بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) رخ داد.

    وی ادامه داد: رابطه اقتصادی ما با چین و روسیه رابطه ارباب و رعیتی نیست، اما می‌بینید که برخی به خشم می‌آیند، این نشان می‌دهد که نه تنها در دل خود از آمریکا گله ندارند بلکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب به او مشاوره و راه حل هم می‌دهند، مانند اینکه می‌گویند به تحریم‌ها علیه ایران اضافه کن!

    اژه‌ای با بیان اینکه رابطه ما با آمریکا شیطان بزرگ، باید تبیین شود، خاطرنشان کرد: برخی به سطح ظاهری دین توجه دارند اما حقیقت توحید را درک نکرده‌اند. اگر در ذهن این افراد خداوند برای آن‌ها عظمت داشته باشد دیگر هیچ صاحب‌عظمتی برای آن‌ها بزرگ شمرده نمی‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: موضع شهید بهشتی نسبت به اسلام و انقلاب و داخل و خارج براساس معرفت او نسبت به خدا بود. من آشکارا می‌دیدم که وقتی مشغول به نماز می‌شد چهره‌اش گویا تشت خون بود، این نشان دهنده همان خشیتی است که در او مشهود می‌شد.

    اژه‌ای گفت: توجه در نماز از ویژگی‌های شهید بهشتی بود. وقتی خداوند برای کسی عظمت داشته باشد دیگر نه از شاه می‌ترسد نه از صدام و آمریکا. شهید بهشتی نیز همیشه می‌گفت من در عمرم به جز خداوند از کسی نترسیده‌ام.

    وی بیان کرد: شهید بهشتی شخصیت امام را کلمه به کلمه حساب کرده بود و در جمله‌ای گفت ما در اعتقاد به ولایت فقیه راسخ هستیم و امام را مظهری از ائمه می‌دانیم. این صحبت از روی احساس و شعار نبود. این شهید بزرگوار زندگی امام (ره) از اندیشه و سیره تا مبارزه و موضع‌گیری او را با آیات قرآن تطبیق داده بود. اگر امروز ما درباره رهبر معظم انقلاب اینگونه بیندیشیم، به گونه‌ای دیگر از ایشان دفاع خواهیم بود.

    این پیشکسوت انقلاب اسلامی با بیان اینکه رهبرشناسی باید در زندگی به صورت معیاری و استدلالی باشد، گفت: گاهی می‌بینیم که معلمان دینی ما بچه‌ها را احساسی بار می‌آورند و این باعث می‌شود که دشمن آن‌ها را جذب کند.

    وی با اشاره به تفاوت‌ شهید بهشتی و استاد مطهری گفت: شهید مطهری در کار خود انفرادی بود، مطالعه وسیع داشت و به صورت شخصی کار می‌کرد اما شهید بهشتی از ابتدا در کار و تحصیل و تدریس و... به تشکیلات و کار دسته‌جمعی اعتقاد داشت. این به معنی باندبازی نبود بلکه شهید بهشتی در هر کاری با اهل آن کار مشورت می‌کرد.

    اژه‌ای بیان کرد: نام شهید بهشتی دیگر مظلوم نیست اما راه و شیوه و مرامش همچنان مظلوم است.

    وی با اشاره به ویژگی‌های دوره ششم شورای شهر گفت: می‌توان ادعا کرد کسانی که به این جمع رای داده‌اند با آگاهی این کار را کرده‌اند. این یک غنیمت است که روی موج احساسات یا غلبه گروهی بر گروهی دیگر به عنوان نماینده انتخاب نشده‌اند و این نقطه امتیازی برای شوراست.

    اژه‌ای تصریح کرد: امروز افراد با تجربه اداری و اجرایی از سوی مردم انتخاب شده‌اند. از این تجربه به خوبی در تصمیمات شورا استفاده می‌شود و این نیز از نکات مثبت دوره ششم شورا محسوب می‌شود.

    وی گفت: امروز با سوء استفاده از موضوع شفافیت، در پناه آن آبرو برای کسی نمی‌گذارد. این موضوع نه تنها پایه دینی ندارد بلکه ریشه‌اش شیطانی است. رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص تعبیر ظلم را به کار برده‌اند.

    اژه‌ای بیان کرد: از اعضای شورای شهر می‌خواهم که در این مسیر آبروها را حفظ کنند و شفافیتی که جنبه دینی و شرعی دارد و شیوه امیرالمومنین (ع) است را به کار ببرند، در این راستا شفافیت در ارائه خدمات بسیار ارزنده است.
    وی تصریح کرد: در همین راستا باید تاکید کرد که دستگاه‌های اداری و مالی و.. باید در مسیر عملکرد خود شفاف باشند و تمام کارها را روشن انجام دهند.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات